Projekt, jako metoda integrująca uczniów z doświadczeniem migracyjnym ze środowiskiem klasowym i szkolnym
O szkoleniu
Założeniem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do pracy metodą projektu w oddziałach, w których uczą się uczniowie z doświadczeniem migracyjnym. Zastosowanie tej metody pozwala nie tylko efektywnie i interesująco zrealizować wymagania podstawy programowej, ale także może stanowić podstawę integracji międzykulturowej i lingwistycznej uczniów. Uczniowie komunikują się, korzystając z dowolnych języków, a także wykorzystując komunikację niewerbalną. Zdobywanie wiedzy poprzez sięganie do źródeł, wymianę i selekcję informacji w małych grupach, w kontekście potrzeby komunikacyjnej, kształtuje liczne umiejętności, w tym także społeczne.
Proponowany program szkolenia
- Projekt jako metoda realizacji podstawy programowej
- Projekt jako metoda integrująca uczniów
- Etapy realizacji projektu i mini-projekt
- Przykłady zajęć z wykorzystaniem metody projektu
- Warsztaty tworzenia mini-projektów
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami