Program ukryty – szansa czy zagrożenie?
O szkoleniu
Podczas szkolenia, w oparciu o badania ankietowe i przykłady z praktyki, zaprezentowane zostanie tło realizowania tzw. programu ukrytego, który nieuświadomiony, może negatywnie wpływać na funkcjonowanie szkoły/przedszkola. Począwszy od organizacji szkoły/przedszkola, poprzez postawy nauczycieli i pracowników, analizę w obszarach dydaktyki, wychowania i opieki, realizowanych w „programie ukrytym”, przedstawione zostaną zagrożenia dla sprawnego funkcjonowania. Podane zostaną także przykłady dobrych praktyk, dzięki którym można zminimalizować oddziaływanie „programu ukrytego”, umożliwiając tym samym osiąganie sukcesu edukacyjnego uczniów szkoły/przedszkola, a nauczycielom zadowolenie z ich własnych osiągnięć.
Dzięki świadomość istnienia nieformalnego – „ukrytego programu” i jego wpływu na pozycję placówki w środowisku (czyli wśród uczniów/podopiecznych, rodziców oraz organu prowadzącego i nadzoru) zostanie podniesiona wiarygodność jej funkcjonowania, a wiedza o zagrożeniach, wynikających z bardziej lub mniej świadomie realizowanego w szkole/przedszkolu „programu ukrytego” pomoże eliminować jego negatywne skutki dla społecznego i emocjonalnego rozwoju uczniów/podopiecznych.
Proponowany program szkolenia
- Przyjrzyjmy się przestrzeni edukacyjnej i organizacji naszej szkoły/przedszkola
- Ukryty program – „program ukryty” – czym jest?
- „Program ukryty” w obszarach dydaktyki, wychowania i opieki oraz jego oddziaływanie na kształtowanie u uczniów/podopiecznych wartości i postaw szczególnie ważnych dla ich rozwoju emocjonalnego i społecznego
- Obecność „ukrytego programu” w relacjach nauczyciel – uczeń, nauczyciel-rodzic, nauczyciel-nauczyciel
- Ocenianie w oficjalnych dokumentach i w „programie ukrytym”, jego skutki w osiąganiu sukcesów bądź doznawaniu porażek przez uczniów/podopiecznych
- Dyskusja nad tym co w szkole/przedszkolu jest oficjalne i deklarowane, a tym co rzeczywiste i nieoficjalne
- “Program ukryty”- czy możemy go przekuć w sukces – przykłady dobrych praktyk, podsumowanie problemu
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami