Praca z uczniem z niedostosowaniem społecznym w szkole ogólnodostępnej

O szkoleniu
Dzieci i młodzież niedostosowane społecznie lub zagrożone takim niedostosowaniem, są od zawsze uczestnikami życia społecznego każdego typu szkoły, czy placówki oświatowej. Ci młodzi ludzie są najszybciej i najlepiej rozpoznawani. Źródłem takiego stanu rzeczy jest rodzaj ujawnianych przez nich zachowań oraz waga trudności, jakie przeżywają w związku z nimi nauczyciele i wychowawcy. Prawdopodobnie z tych też powodów są to dzieci najmniej lubiane przez innych, w tym także przez ich własną, szkolną grupę rówieśniczą.
Wyzwanie, jakim jest praca z tą kategorią uczniów nierzadko rodzi uczucie bezsilności i odczucie przeżywanej przez kadrę pedagogiczną porażki zawodowej. Podczas szkolenia podejmiemy próbę przyjrzenia się temu zjawisku i stworzenia adekwatnej i skutecznej strategii postępowania.
Proponowany program szkolenia
- Przystosowanie i nieprzystosowanie społeczne – problemy definicyjne
- Charakterystyka dziecka niedostosowanego społecznie – jak diagnozować?
- Niedostosowanie społeczne rozumiane jako stan i proces – stadia i typy wykolejenia społecznego
- Strategie postępowania z dziećmi nieprzystosowanymi lub zagrożonymi nieprzystosowaniem społecznym – konstruowanie własnych w odniesieniu do konkretnych przypadków
Dlaczego warto?
-
Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
-
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
-
Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
-
Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
-
Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami