Praca z dziećmi z ukrytymi dysfunkcjami
O szkoleniu
Ukryte dysfunkcje są rzadko diagnozowane we wczesnym okresie życia dzieci, gdyż są trudne do zauważenia. Dzieci zazwyczaj określane jako niegrzeczne, dziwaczne, agresywne lub chorobliwie nieśmiałe, często są dyskryminowane w placówkach oświatowych, środowisku sąsiedzkim i rodzinie, a rodzice obarczani winą za ich złe wychowanie. Szansą dla nich jest odpowiednia diagnostyka i terapia, obejmująca różne obszary funkcjonowania, w tym: opiekę medyczną, kształcenie umiejętności społecznych, programy edukacyjno-rehabilitacyjne itd.
Pamiętajmy jednak, że zasadniczym miejscem socjalizacji tych dzieci jest szkoła/przedszkole. Właściwie zorganizowany proces kształcenia – niewymagający jakiegoś szczególnego rodzaju umiejętności od nauczycieli, to niejednokrotnie najważniejszy element, wpływający na lepsze funkcjonowanie dziecka w przyszłości. Dzieci z ukrytymi dysfunkcjami mają utrudnione lub wręcz uniemożliwione prawidłowe funkcjonowanie społeczne, emocjonalne i edukacyjne.
Proponowany program szkolenia
- Rodzaje zaburzeń – skale diagnostyczne
- Diagnoza intuicyjna – „zasada ograniczonego zaufania”
- Zrozumieć ucznia ze spektrum autyzmu – wskazówki
- Zespół FAS – Alkoholowy Zespół Płodowy – przyczyny oraz skutki edukacyjne
- Pokonać trudności – skłonność do bezwładu, nadwrażliwość zmysłowa i inne
- „Wyspa nieumiejętności na oceanie kompetencji” – jak uczyć ucznia z ukrytymi dysfunkcjami?
- Wsparcie – czyli o emocjonalnych kompetencjach uczenia się
- Przygotowanie lekcji w klasie, w której są uczniowie z ukrytymi dysfunkcjami
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami