Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole w kontekście zmian związanych z edukacją włączającą
O szkoleniu
Zapraszamy na szkolenie, podczas którego uczestnicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności z obszaru organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz edukacji włączającej, rozumianej jako edukacja dostępna dla każdej osoby uczącej się, w tym organizacji kształcenia specjalnego, konstruowania IPET i WOPFU. Na zajęciach zostaną również przedstawione przykłady praktycznych rozwiązań do wykorzystania w pracy z uczniami o szczególnych potrzebach oraz możliwe formy współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
Proponowany program szkolenia
- Uporządkowanie wiedzy na temat pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnej z prawem oświatowym, w tym organizacji kształcenia specjalnego (IPET i WOPFU)
- Podstawy prawne organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym wdrażania edukacji włączającej
- Przykłady rozwiązań dotyczących prawidłowej organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
- Jak właściwie organizować współpracę nauczycieli i specjalistów w szkole – zadania poszczególnych osób zapisane w prawie
- Zadania nauczycieli i specjalistów zgodne z Rozporządzeniem
- Właściwa organizacja pracy zespołów oraz dokumentowanie pracy
- Klasyfikacje funkcjonowania i ocena funkcjonalna
- Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, niepełnosprawności i zdrowia (ICF)
- Klasyfikacja ICD – 11
- Ocena funkcjonalna w praktyce – przykłady narzędzi do wykorzystania
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami