Pod obserwacją – czyli jak poprowadzić angażującą lekcję, która przyniesie pozytywne efekty
O szkoleniu
W kontekście obowiązujących przepisów prawa, dotyczących oceny pracy nauczycieli, a w szczególności zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego, niezwykle istotne jest prowadzenie zajęć, obserwowanych przez dyrektora szkoły i innych uprawnionych.
Podczas szkolenia podpowiemy, w jaki sposób przygotować zajęcia, by sprostać najwyższym wymaganiom. Przedstawimy sposoby ich planowania, formułowania i realizowania celów zajęć oraz doboru form i metod pracy do założonych celów. Odniesiemy się do umiejętności, posiadanych przez nauczyciela, w szczególności elastycznego reagowania na zmieniającą się sytuację na zajęciach, kultury osobistej oraz komunikacji werbalnej i pozawerbalnej między uczniem a nauczycielem. Pokażemy także sposoby na podsumowanie zajęć i zasady ich omawiania. Przypomnimy reguły wnioskowania i formułowania rekomendacji do dalszej pracy. Nadto wyposażymy uczestników w umiejętność planowania własnego rozwoju.
Proponowany program szkolenia
- Poprawność merytoryczna prowadzonych zajęć
- Jak przygotować zajęcia?
- Co jest podstawą planowania zajęć?
- Poprawność metodyczna prowadzonych zajęć
- Formułowanie celów
- Dobór metod i form pracy do założonych celów
- Praca w zróżnicowanej klasie
- Indywidualizacja pracy z uczniem
- UDL
- Angażowanie i motywowanie uczniów
- Skuteczne sposoby angażowania uczniów i motywowania ich do pracy
- Kompetencje kluczowe uczniów
- Jak rozwijać kompetencje kluczowe uczniów podczas zajęć?
- Omawianie zajęć
- Formułowanie wniosków
- Planowanie celów rozwojowych nauczycieli
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami