O szkoleniu

„Motywowanie” jest pojęciem, które w dzisiejszych czasach robi zawrotną karierę. Motywujemy się na każdym niemal kroku – do pracy, do podjęcia lub utrzymania zdrowego stylu życia, do rozwijania satysfakcjonujących relacji międzyludzkich. Na tym tle motywowanie uczniów do nauki wydaje się wysiłkiem szczególnym – waga przenosi się bowiem z „motywowania się do…” na „motywowanie kogoś do…”, co jest sztuką niepomiernie trudniejszą i bardziej skomplikowaną.

Otoczenie zdaje się zakładać, że za motywację ucznia do nauki – lub jej brak – jest odpowiedzialny wyłącznie nauczyciel. W myśl tej tezy niezliczone publikacje nakazują coraz większy stopień urozmaicania lekcji, uczynienia ich „ciekawymi”, jakby same „ciekawe zajęcia” równały się sukcesowi w tej materii. Niestety, niewielu autorów dostrzega prosty fakt, że nie istnieją takie zajęcia, które każdemu i zawsze wydadzą się interesujące. Pomijają również często wpływ zewnętrznych czynników – choćby środowiska domowego.

Proponowany program szkolenia

  1. Źródła problemów z motywacją uczniów do nauki:
    • Zmiany społeczne i ekonomiczne a motywacja do nauki
    • Endogenne źródła problemów z motywacją
    • Trudności typowe dla danego etapu rozwojowego uczniów
  2. Komunikacja – podstawowe narzędzia pracy nauczyciela:
    • Jak komunikują się uczniowie
    • Nauczyciel w środowisku on-line
    • Komunikacja bez przemocy – teoria i ćwiczenia
    • Budowanie zaufania i relacji wspierającej motywację
    • Nasze własne nienajlepsze nawyki komunikacyjne i jak z nimi walczyć
    • Zarządzanie klasą – budowanie autorytetu wzmacniającego motywację uczniów
  3. Analiza przypadku:
    • Podjęcie analizy co najmniej czterech przypadków, wskazanych przez uczestników szkolenia
    • Ustalenie strategii postępowania odpowiedniego dla danego typu trudności motywacyjnych
  4. Tworzenie wspólnoty dydaktycznej z rodzicami uczniów – zasady obowiązujące na zebraniach ogólnych i spotkaniach indywidualnych
  5. Przykazania dla rodziców – motywowanie do nauki w domu

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Motywacja do nauki i pracy

    Operacja „LEŃ”. Nauczyciel z rodzicem na tropie zaginionej motywacji do nauki

    O szkoleniu

    „Motywowanie” jest pojęciem, które w dzisiejszych czasach robi zawrotną karierę. Motywujemy się na każdym niemal kroku – do pracy, do podjęcia lub utrzymania zdrowego stylu życia, do rozwijania satysfakcjonujących relacji międzyludzkich. Na tym tle motywowanie uczniów do nauki wydaje się wysiłkiem szczególnym – waga przenosi się bowiem z „motywowania się do…” na „motywowanie kogoś do…”, co jest sztuką niepomiernie trudniejszą i bardziej skomplikowaną.

    Otoczenie zdaje się zakładać, że za motywację ucznia do nauki – lub jej brak – jest odpowiedzialny wyłącznie nauczyciel. W myśl tej tezy niezliczone publikacje nakazują coraz większy stopień urozmaicania lekcji, uczynienia ich „ciekawymi”, jakby same „ciekawe zajęcia” równały się sukcesowi w tej materii. Niestety, niewielu autorów dostrzega prosty fakt, że nie istnieją takie zajęcia, które każdemu i zawsze wydadzą się interesujące. Pomijają również często wpływ zewnętrznych czynników – choćby środowiska domowego.

    Proponowany program szkolenia

    1. Źródła problemów z motywacją uczniów do nauki:
      • Zmiany społeczne i ekonomiczne a motywacja do nauki
      • Endogenne źródła problemów z motywacją
      • Trudności typowe dla danego etapu rozwojowego uczniów
    2. Komunikacja – podstawowe narzędzia pracy nauczyciela:
      • Jak komunikują się uczniowie
      • Nauczyciel w środowisku on-line
      • Komunikacja bez przemocy – teoria i ćwiczenia
      • Budowanie zaufania i relacji wspierającej motywację
      • Nasze własne nienajlepsze nawyki komunikacyjne i jak z nimi walczyć
      • Zarządzanie klasą – budowanie autorytetu wzmacniającego motywację uczniów
    3. Analiza przypadku:
      • Podjęcie analizy co najmniej czterech przypadków, wskazanych przez uczestników szkolenia
      • Ustalenie strategii postępowania odpowiedniego dla danego typu trudności motywacyjnych
    4. Tworzenie wspólnoty dydaktycznej z rodzicami uczniów – zasady obowiązujące na zebraniach ogólnych i spotkaniach indywidualnych
    5. Przykazania dla rodziców – motywowanie do nauki w domu

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Motywacja do nauki i pracy Operacja „LEŃ”. Nauczyciel z rodzicem na tropie zaginionej motywacji do nauki
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z