O szkoleniu

Dziś uczenie się jest najważniejszym zadaniem, nad którym czuwa przywódca edukacyjny. Badacze mózgu przekonują, że szkoła w obecnej formule nie wspiera naturalnych procesów uczenia się i nie jest miejscem umożliwiającym indywidualny rozwój każdego ucznia. Oparta została na naszych wyobrażeniach o tym, jak przebiegają te procesy. Okazuje się jednak, że wnioski ze współczesnych badań często nie potwierdzają tych przekonań.

Mózg uczy się cały czas, ale często inaczej niż oczekuje szkoła. Jak to zmienić? Dzięki postępowi w rozwoju neuronauk możemy dziś zweryfikować stosowane metody nauczania. To my, tworząc określone środowisko, decydujemy czym w przyszłości będą zajmować się nasi uczniowie.

Ich aktywność dziś zaplanowana,  znajduje odzwierciedlenie w strukturze neuronalnej. Można powiedzieć, że rzeźbi mózgi. Dlatego z wnioskami neuronauk powinni zapoznać się zarówno uczniowie, jak i nauczyciele – wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak lepiej wykorzystywać potencjał dziecka.

Na spotkaniu uczestnicy zapoznają się z zasadami pracy, które ułatwiają uczenie się mózgowi i wspólnie zastanowią się jak powinna wyglądać lekcja, aby uczniom uczenie się nie sprawiało trudności.

Proponowany program szkolenia

  1. Jak się uczymy – neurobiologiczne podstawy procesów uczenia
    • Jak działa mózg – fakty i liczby
    • O głębokości przetwarzania informacji – dlaczego ściągi są lepsze od zeszytów ćwiczeń?
  2. Co wpływa na uczenie się? Uwaga w procesie uczenia się
    • Emocje i ich wpływ na uczenie się
    • Aktywność własna i jej rola
    • Motywacja w świetle neurodydaktyki – dlaczego tak trudno zmusić dziecko do nauki?
    • Uczenie się we współpracy – wpływ relacji międzyludzkich i wzajemnego uczenia się na efektywność procesów nauczania
  3. Mózg wobec nowych technologii – rachunek zysków i strat
  4. Szkoła przyjazna mózgowi – poszukiwanie alternatywy dla nauczania transmisyjnego

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia dla rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Dydaktyka i metodyka

    Neurodydaktyka, czyli uczenie przyjazne mózgowi

    O szkoleniu

    Dziś uczenie się jest najważniejszym zadaniem, nad którym czuwa przywódca edukacyjny. Badacze mózgu przekonują, że szkoła w obecnej formule nie wspiera naturalnych procesów uczenia się i nie jest miejscem umożliwiającym indywidualny rozwój każdego ucznia. Oparta została na naszych wyobrażeniach o tym, jak przebiegają te procesy. Okazuje się jednak, że wnioski ze współczesnych badań często nie potwierdzają tych przekonań.

    Mózg uczy się cały czas, ale często inaczej niż oczekuje szkoła. Jak to zmienić? Dzięki postępowi w rozwoju neuronauk możemy dziś zweryfikować stosowane metody nauczania. To my, tworząc określone środowisko, decydujemy czym w przyszłości będą zajmować się nasi uczniowie.

    Ich aktywność dziś zaplanowana,  znajduje odzwierciedlenie w strukturze neuronalnej. Można powiedzieć, że rzeźbi mózgi. Dlatego z wnioskami neuronauk powinni zapoznać się zarówno uczniowie, jak i nauczyciele – wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak lepiej wykorzystywać potencjał dziecka.

    Na spotkaniu uczestnicy zapoznają się z zasadami pracy, które ułatwiają uczenie się mózgowi i wspólnie zastanowią się jak powinna wyglądać lekcja, aby uczniom uczenie się nie sprawiało trudności.

    Proponowany program szkolenia

    1. Jak się uczymy – neurobiologiczne podstawy procesów uczenia
      • Jak działa mózg – fakty i liczby
      • O głębokości przetwarzania informacji – dlaczego ściągi są lepsze od zeszytów ćwiczeń?
    2. Co wpływa na uczenie się? Uwaga w procesie uczenia się
      • Emocje i ich wpływ na uczenie się
      • Aktywność własna i jej rola
      • Motywacja w świetle neurodydaktyki – dlaczego tak trudno zmusić dziecko do nauki?
      • Uczenie się we współpracy – wpływ relacji międzyludzkich i wzajemnego uczenia się na efektywność procesów nauczania
    3. Mózg wobec nowych technologii – rachunek zysków i strat
    4. Szkoła przyjazna mózgowi – poszukiwanie alternatywy dla nauczania transmisyjnego

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia dla rad pedagogicznych Dydaktyka i metodyka Neurodydaktyka, czyli uczenie przyjazne mózgowi
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z