O szkoleniu

Rola nauczyciela, czy wychowawcy klasy, wiąże się z koniecznością nawiązywania licznych relacji interpersonalnych. Codziennie, wykonując swoje obowiązki, nauczyciele wchodzą w interakcje z uczniami, rodzicami, kolegami z pracy. Nie zawsze są one źródłem pozytywnych doświadczeń. Szczególnie w kontakcie z dziećmi i młodzieżą narażeni są często na prowokacyjne, atakujące zachowania, niejednokrotnie trudne do zrozumienia i podjęcia skutecznej reakcji. Uczniowie wielokrotnie aranżują sytuacje, mające na celu wywarcie jakiegoś wpływu na nauczyciela, bądź to w postaci wywołania określonej reakcji z jego strony, bądź też doprowadzenia do wycofania się z interakcji i przejęcia kontroli interpersonalnej. Takie sytuacje są rodzajem gry psychologicznej, prowadzonej z nauczycielami, którzy bywa, że ją podejmują lub też sami, prowadząc tego rodzaju rozgrywkę, wywołują określony typ reakcji. Nie zawsze jednak obie strony zdają sobie sprawę z tego w czym biorą udział, a w związku z tym nie wiedzą w jaki sposób sobie poradzić.

Podczas szkolenia uczestnicy poznają rodzaje gier psychologicznych, prowadzonych przez uczniów i nauczycieli, dowiedzą się także jak sobie z nimi radzić, aby relacje uczeń – nauczyciel mogły być prawidłowo kształtowane i przynosić satysfakcję. Zajęcia realizowane są w formie warsztatowej, na którą składają się przede wszystkim gry i ćwiczenia, umożliwiające nabycie określonych umiejętności.

Proponowany program szkolenia

  1. Gry psychologiczne prowadzone przez uczniów i przez nauczycieli
  2. Zachowania negatywistyczne uczniów
  3. Prowokacje a zachowania ryzykowne
  4. Nauczyciel wobec zachowań prowokacyjnych uczniów
  5. Techniki i metody radzenia sobie w sytuacjach trudnych i ryzykownych
  6. Trening praktycznego zastosowania poznanych technik i metod- próba wypracowania odpowiednich procedur

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Psychologia i emocje

    Nauczyciel jako główny aktor w grach psychologicznych, inicjowanych przez uczniów

    O szkoleniu

    Rola nauczyciela, czy wychowawcy klasy, wiąże się z koniecznością nawiązywania licznych relacji interpersonalnych. Codziennie, wykonując swoje obowiązki, nauczyciele wchodzą w interakcje z uczniami, rodzicami, kolegami z pracy. Nie zawsze są one źródłem pozytywnych doświadczeń. Szczególnie w kontakcie z dziećmi i młodzieżą narażeni są często na prowokacyjne, atakujące zachowania, niejednokrotnie trudne do zrozumienia i podjęcia skutecznej reakcji. Uczniowie wielokrotnie aranżują sytuacje, mające na celu wywarcie jakiegoś wpływu na nauczyciela, bądź to w postaci wywołania określonej reakcji z jego strony, bądź też doprowadzenia do wycofania się z interakcji i przejęcia kontroli interpersonalnej. Takie sytuacje są rodzajem gry psychologicznej, prowadzonej z nauczycielami, którzy bywa, że ją podejmują lub też sami, prowadząc tego rodzaju rozgrywkę, wywołują określony typ reakcji. Nie zawsze jednak obie strony zdają sobie sprawę z tego w czym biorą udział, a w związku z tym nie wiedzą w jaki sposób sobie poradzić.

    Podczas szkolenia uczestnicy poznają rodzaje gier psychologicznych, prowadzonych przez uczniów i nauczycieli, dowiedzą się także jak sobie z nimi radzić, aby relacje uczeń – nauczyciel mogły być prawidłowo kształtowane i przynosić satysfakcję. Zajęcia realizowane są w formie warsztatowej, na którą składają się przede wszystkim gry i ćwiczenia, umożliwiające nabycie określonych umiejętności.

    Proponowany program szkolenia

    1. Gry psychologiczne prowadzone przez uczniów i przez nauczycieli
    2. Zachowania negatywistyczne uczniów
    3. Prowokacje a zachowania ryzykowne
    4. Nauczyciel wobec zachowań prowokacyjnych uczniów
    5. Techniki i metody radzenia sobie w sytuacjach trudnych i ryzykownych
    6. Trening praktycznego zastosowania poznanych technik i metod- próba wypracowania odpowiednich procedur

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Psychologia i emocje Nauczyciel jako główny aktor w grach psychologicznych, inicjowanych przez uczniów
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z