O szkoleniu

Kryzys psychiczny w okresie dorastania to wyzwanie, które coraz częściej pojawia się w szkolnej rzeczywistości. Młodzież przechodzi przez intensywne zmiany emocjonalne, fizyczne i społeczne, które mogą prowadzić do poczucia zagubienia, stresu czy lęku. W obliczu tych wyzwań nauczyciele odgrywają kluczową rolę w rozpoznawaniu oznak kryzysu i wspieraniu uczniów w trudnych momentach.

Celem tego szkolenia jest wyposażenie nauczycieli w wiedzę i narzędzia, które pozwolą lepiej rozumieć trudności emocjonalne, z jakimi mierzą się uczniowie. Uczestnicy dowiedzą się, jak rozpoznawać wczesne objawy kryzysu psychicznego, jak reagować w sytuacjach kryzysowych, a także jakie kroki podjąć, aby skutecznie wspierać młodzież. Omówimy również, jak współpracować z rodzicami i specjalistami w celu zapewnienia kompleksowej pomocy uczniom. Dzięki temu szkoleniu nauczyciele będą lepiej przygotowani do radzenia sobie z wyzwaniami, jakie niesie praca z nastolatkami w kryzysie psychicznym, co wpłynie na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w szkole.

Proponowany program szkolenia

  1. Wprowadzenie do szkolenia
    • Krótkie omówienie rosnącej liczby kryzysów psychicznych wśród młodzieży i znaczenia roli nauczyciela w ich rozpoznawaniu i wspieraniu uczniów
  2. Rozpoznawanie objawów kryzysu psychicznego u młodzieży
    • Kluczowe objawy kryzysu psychicznego: zmiany w zachowaniu, spadek motywacji, trudności w relacjach, wycofanie społeczne, obniżenie nastroju
    • Czym jest kryzys psychiczny i jakie są jego różne etapy? (lęk, depresja, zachowania autodestrukcyjne, myśli samobójcze)
    • Różnice między normalnym stresem a kryzysem, wymagającym interwencji
    • Przykłady sytuacji szkolnych, w których mogą ujawniać się oznaki kryzysu psychicznego
  3. Jak reagować na kryzys psychiczny w szkole?
    • Pierwsze kroki nauczyciela w obliczu kryzysu – jak reagować spokojnie i adekwatnie?
    • Jak nawiązać rozmowę z uczniem, który może być w kryzysie – zasady komunikacji wspierającej
    • Co robić, gdy uczeń wyraża myśli samobójcze lub autodestrukcyjne – wskazówki i procedury interwencji
    • Techniki deeskalacji emocji – jak pomóc uczniowi wrócić do stanu równowagi emocjonalnej
    • Rola szkoły jako miejsca wsparcia psychicznego – jak stworzyć bezpieczne środowisko dla uczniów w kryzysie?
    • Ćwiczenie praktyczne – analiza przypadków
  4. Współpraca z rodzicami i specjalistami w sytuacjach kryzysowych
    • Jak rozmawiać z rodzicami o kryzysie psychicznym ich dziecka – delikatność i taktyka komunikacji
    • Kiedy i jak zaangażować specjalistów (psychologów, pedagogów, terapeutów) w proces wsparcia ucznia
    • Zasady tworzenia planu wsparcia dla ucznia – jak współpracować z zespołem szkolnym, aby skutecznie pomóc uczniowi
  5. Jak wspierać uczniów w powrocie do równowagi psychicznej?
    • Budowanie relacji z uczniami w okresie kryzysu – znaczenie zaufania i otwartości
    • Tworzenie bezpiecznego środowiska w klasie – jak codzienne działania nauczyciela mogą wspierać ucznia w trudnym czasie?
    • Rola nauczyciela jako dorosłego wzorca – jak modelować zdrowe zachowania i regulowanie emocji?
    • Strategie wspierania uczniów w odbudowywaniu stabilności emocjonalnej i samooceny po kryzysie

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i um

    Nastolatek w kryzysie psychicznym – wyzwanie dla dorosłych

    O szkoleniu

    Kryzys psychiczny w okresie dorastania to wyzwanie, które coraz częściej pojawia się w szkolnej rzeczywistości. Młodzież przechodzi przez intensywne zmiany emocjonalne, fizyczne i społeczne, które mogą prowadzić do poczucia zagubienia, stresu czy lęku. W obliczu tych wyzwań nauczyciele odgrywają kluczową rolę w rozpoznawaniu oznak kryzysu i wspieraniu uczniów w trudnych momentach.

    Celem tego szkolenia jest wyposażenie nauczycieli w wiedzę i narzędzia, które pozwolą lepiej rozumieć trudności emocjonalne, z jakimi mierzą się uczniowie. Uczestnicy dowiedzą się, jak rozpoznawać wczesne objawy kryzysu psychicznego, jak reagować w sytuacjach kryzysowych, a także jakie kroki podjąć, aby skutecznie wspierać młodzież. Omówimy również, jak współpracować z rodzicami i specjalistami w celu zapewnienia kompleksowej pomocy uczniom. Dzięki temu szkoleniu nauczyciele będą lepiej przygotowani do radzenia sobie z wyzwaniami, jakie niesie praca z nastolatkami w kryzysie psychicznym, co wpłynie na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w szkole.

    Proponowany program szkolenia

    1. Wprowadzenie do szkolenia
      • Krótkie omówienie rosnącej liczby kryzysów psychicznych wśród młodzieży i znaczenia roli nauczyciela w ich rozpoznawaniu i wspieraniu uczniów
    2. Rozpoznawanie objawów kryzysu psychicznego u młodzieży
      • Kluczowe objawy kryzysu psychicznego: zmiany w zachowaniu, spadek motywacji, trudności w relacjach, wycofanie społeczne, obniżenie nastroju
      • Czym jest kryzys psychiczny i jakie są jego różne etapy? (lęk, depresja, zachowania autodestrukcyjne, myśli samobójcze)
      • Różnice między normalnym stresem a kryzysem, wymagającym interwencji
      • Przykłady sytuacji szkolnych, w których mogą ujawniać się oznaki kryzysu psychicznego
    3. Jak reagować na kryzys psychiczny w szkole?
      • Pierwsze kroki nauczyciela w obliczu kryzysu – jak reagować spokojnie i adekwatnie?
      • Jak nawiązać rozmowę z uczniem, który może być w kryzysie – zasady komunikacji wspierającej
      • Co robić, gdy uczeń wyraża myśli samobójcze lub autodestrukcyjne – wskazówki i procedury interwencji
      • Techniki deeskalacji emocji – jak pomóc uczniowi wrócić do stanu równowagi emocjonalnej
      • Rola szkoły jako miejsca wsparcia psychicznego – jak stworzyć bezpieczne środowisko dla uczniów w kryzysie?
      • Ćwiczenie praktyczne – analiza przypadków
    4. Współpraca z rodzicami i specjalistami w sytuacjach kryzysowych
      • Jak rozmawiać z rodzicami o kryzysie psychicznym ich dziecka – delikatność i taktyka komunikacji
      • Kiedy i jak zaangażować specjalistów (psychologów, pedagogów, terapeutów) w proces wsparcia ucznia
      • Zasady tworzenia planu wsparcia dla ucznia – jak współpracować z zespołem szkolnym, aby skutecznie pomóc uczniowi
    5. Jak wspierać uczniów w powrocie do równowagi psychicznej?
      • Budowanie relacji z uczniami w okresie kryzysu – znaczenie zaufania i otwartości
      • Tworzenie bezpiecznego środowiska w klasie – jak codzienne działania nauczyciela mogą wspierać ucznia w trudnym czasie?
      • Rola nauczyciela jako dorosłego wzorca – jak modelować zdrowe zachowania i regulowanie emocji?
      • Strategie wspierania uczniów w odbudowywaniu stabilności emocjonalnej i samooceny po kryzysie

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i um Nastolatek w kryzysie psychicznym – wyzwanie dla dorosłych
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z