O szkoleniu

Zawód nauczyciela jest jednym z najbardziej wymagających, a jednocześnie najbardziej niedocenianych w naszym kraju. Szczególnie teraz znajduje się pod ostrzałem mediów, krytyki rodziców. W takiej atmosferze nietrudno o wygaśnięcie ognia, który prawie każdy młody adept nauczycielskiego fachu niesie w sobie na początku swojej zawodowej drogi. Gdy brak motywacji w postaci „społecznego dopieszczenia”, czy adekwatnego wynagrodzenia, szczególnej wagi nabiera automotywacja – odnajdywanie w sobie samym źródła energii do pracy.

Proponowane szkolenie ma na celu przybliżenie uczestnikom powodów oraz sposobów na ponowne nabranie siły i energii do codziennego podejmowania wyzwań, związanych z pracą w szkole. Pozwoli przyjrzeć się kondycji i rodzajom własnych motywów, zachęci do poddania ich weryfikacji oraz – być może – do zastąpienia ich bardziej adekwatnymi i rokującymi nadzieję, na osiągnięcie większej satysfakcji. Omówione zostaną podstawowe warunki zewnętrznego i wewnętrznego porządku, sprzyjające zachowaniu zawodowej energii, a także temat wypalenia zawodowego, które jest stanem największej awarii systemu automotywacji.

Proponowany program szkolenia

  1. Teorie motywacji
    • Motywacja zewnętrzna
    • Motywacja wewnętrzna
  2. Specyficzna sytuacja nauczyciela w Polsce
  3. Demotywatory, czyli kwestia radzenia sobie z problemami w miejscu pracy
    • Co to jest stres?
    • Następstwa stresu
    • Czynniki istotnie modyfikujące następstwa stresu
    • Dlaczego niektórym łatwiej jest radzić sobie z wyzwaniami?
    • Potworny mechanizm – wyuczona bezradność
    • Strategie radzenia sobie z problemami
    • Cechy indywidualne pomagające w radzeniu sobie z trudnościami
    • Co to znaczy radzić sobie z trudnościami życiowymi?
    • Charakterystyka osób skutecznie radzących sobie w sytuacjach trudnych
  4. Motywujemy się „od zewnątrz”
    • Motywujące środowisko pracy
    • Dieta „motywująca”
    • „Energetyzujący” tryb życia
  5. Motywujemy się „od środka”
    • Przeformułowanie zadania z „muszę” na „chcę”
    • Stworzenie planu działania wobec spraw bieżących
    • Wizualizacje
    • Jak odpoczywać efektywnie
    • Dobra organizacja czasu
    • Psychiczna higiena, czyli kto siedzi w mojej głowie i mi przeszkadza?
    • Monitorowanie własnego stanu emocjonalnego
  6. Kilka słów o asertywności – współzawodnictwo, kompromis, współpraca, unik, ustąpienie 7. Wypalenie zawodowe – symptomy, przebieg, zapobieganie

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia dla rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Motywacja do nauki i pracy

    Motywacja nauczycieli do pracy – wykorzystywanie ukrytych zasobów

    O szkoleniu

    Zawód nauczyciela jest jednym z najbardziej wymagających, a jednocześnie najbardziej niedocenianych w naszym kraju. Szczególnie teraz znajduje się pod ostrzałem mediów, krytyki rodziców. W takiej atmosferze nietrudno o wygaśnięcie ognia, który prawie każdy młody adept nauczycielskiego fachu niesie w sobie na początku swojej zawodowej drogi. Gdy brak motywacji w postaci „społecznego dopieszczenia”, czy adekwatnego wynagrodzenia, szczególnej wagi nabiera automotywacja – odnajdywanie w sobie samym źródła energii do pracy.

    Proponowane szkolenie ma na celu przybliżenie uczestnikom powodów oraz sposobów na ponowne nabranie siły i energii do codziennego podejmowania wyzwań, związanych z pracą w szkole. Pozwoli przyjrzeć się kondycji i rodzajom własnych motywów, zachęci do poddania ich weryfikacji oraz – być może – do zastąpienia ich bardziej adekwatnymi i rokującymi nadzieję, na osiągnięcie większej satysfakcji. Omówione zostaną podstawowe warunki zewnętrznego i wewnętrznego porządku, sprzyjające zachowaniu zawodowej energii, a także temat wypalenia zawodowego, które jest stanem największej awarii systemu automotywacji.

    Proponowany program szkolenia

    1. Teorie motywacji
      • Motywacja zewnętrzna
      • Motywacja wewnętrzna
    2. Specyficzna sytuacja nauczyciela w Polsce
    3. Demotywatory, czyli kwestia radzenia sobie z problemami w miejscu pracy
      • Co to jest stres?
      • Następstwa stresu
      • Czynniki istotnie modyfikujące następstwa stresu
      • Dlaczego niektórym łatwiej jest radzić sobie z wyzwaniami?
      • Potworny mechanizm – wyuczona bezradność
      • Strategie radzenia sobie z problemami
      • Cechy indywidualne pomagające w radzeniu sobie z trudnościami
      • Co to znaczy radzić sobie z trudnościami życiowymi?
      • Charakterystyka osób skutecznie radzących sobie w sytuacjach trudnych
    4. Motywujemy się „od zewnątrz”
      • Motywujące środowisko pracy
      • Dieta „motywująca”
      • „Energetyzujący” tryb życia
    5. Motywujemy się „od środka”
      • Przeformułowanie zadania z „muszę” na „chcę”
      • Stworzenie planu działania wobec spraw bieżących
      • Wizualizacje
      • Jak odpoczywać efektywnie
      • Dobra organizacja czasu
      • Psychiczna higiena, czyli kto siedzi w mojej głowie i mi przeszkadza?
      • Monitorowanie własnego stanu emocjonalnego
    6. Kilka słów o asertywności – współzawodnictwo, kompromis, współpraca, unik, ustąpienie 7. Wypalenie zawodowe – symptomy, przebieg, zapobieganie

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia dla rad pedagogicznych Motywacja do nauki i pracy Motywacja nauczycieli do pracy – wykorzystywanie ukrytych zasobów
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z