Matematyka nie tylko na matematyce, czyli o rozwijaniu umiejętności matematycznych w szkole
O szkoleniu
Do jednych z najważniejszych umiejętności, zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej, należy myślenie matematyczne, które nie musi oznaczać biegłości rachunkowej czy kierunkowych zdolności matematycznych. Umiejętność myślenia matematycznego można określić jako indywidualną zdolność do: rozpoznania i zrozumienia roli, jaką matematyka odgrywa we współczesnym świecie, formowania sądów, opartych na matematycznym rozumowaniu oraz wykorzystywania umiejętności matematycznych tam, gdzie wymagają tego potrzeby życia codziennego. Dlatego myślenie matematyczne nie może być rozwijane tylko na lekcjach matematyki. Nie bez przyczyny matematyka jest nazywana „królową nauk”.
Proponowany program szkolenia
- Matematyka jest trudna. Z czego wynika ten stereotyp i dlaczego tak trudno go obalić?
- Algorytm – to co uczniom wychodzi najlepiej
- Dramat matematyka w szkole – uczyć oczywistości
- Dotknij matematykę – o polisensorycznym nauczaniu
- Refleksja nad tym co zrobiłem – słaba strona uczniowskich zmagań
- Matematyka na języku polskim, wf-ie czy technice – przykłady scenariuszy lekcji z matematyką w tle
- Projekt edukacyjny – dostosowanie wymagań edukacyjnych z matematyki do indywidualnych możliwości i potrzeb uczniów
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami