O szkoleniu

Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych istotnie wpłynął na codzienne funkcjonowanie ludzi, co daje się dostrzec w sposobie życia, nauki i spędzania czasu wolnego. Świat cyfrowy, oprócz stworzenia dużych możliwości – usprawnieniu komunikacji czy ułatwieniu realizacji wielu potrzeb i zadań rozwojowych, ma także drugą stronę – jest niezwykle skomplikowany, pełen sprzecznych, nieprawdziwych informacji, technik zniekształcających rzeczywistość. Odnalezienie w nim swojego miejsca i roli wymaga tego, by każdy z nas, a szczególnie młody człowiek, lepiej go poznał. Pomóc może w tym umiejętność krytycznego myślenia, ponieważ pozwala ono nie tylko na lepsze rozumienie siebie, swojego otoczenia i świata, ale także skłania do zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi, co z kolei jest kluczowe w odróżnianiu prawdy od fikcji.

Podczas proponowanego szkolenia dowiemy się czym jest krytyczne myślenie, jakie są jego inhibitory oraz jak je rozwijać w podróży edukacyjnej dzieci i młodzieży. Poznamy także różne źródła chaosu informacyjnego w świecie cyfrowym i praktyczne sposoby na radzenie sobie z nimi.

Proponowany program szkolenia

  1. Myślenie krytyczne w ujęciu psychopedagogicznym
    • Krytycyzm – próba zdefiniowania, rodzaje
    • Inhibitory myślenia krytycznego
    • Rozwijanie myślenia krytycznego – rekomendacje edukacyjne
  2. Internet, media społecznościowe – środowiska cyfrowe chaosu informacyjnego
    • Fake Newsy
    • Deep Fakes
    • Złośliwe BOTy
    • Bańka Filtrująca (informacyjna), i inne
    • Prawda czy fałsz? Jak rozróżnić? – praktyczne wskazówki
    • Jak krytycznie myśleć? – propozycje ćwiczeń
  3. Ważne zasady w procesie uczenia konstruktywnego krytycyzmu

Dlaczego warto?

  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • rzygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia dla rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Kierunki polityki oświatowej

    W jaki sposób kształtować u uczniów krytyczne podejście do świata cyfrowego

    O szkoleniu

    Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych istotnie wpłynął na codzienne funkcjonowanie ludzi, co daje się dostrzec w sposobie życia, nauki i spędzania czasu wolnego. Świat cyfrowy, oprócz stworzenia dużych możliwości – usprawnieniu komunikacji czy ułatwieniu realizacji wielu potrzeb i zadań rozwojowych, ma także drugą stronę – jest niezwykle skomplikowany, pełen sprzecznych, nieprawdziwych informacji, technik zniekształcających rzeczywistość. Odnalezienie w nim swojego miejsca i roli wymaga tego, by każdy z nas, a szczególnie młody człowiek, lepiej go poznał. Pomóc może w tym umiejętność krytycznego myślenia, ponieważ pozwala ono nie tylko na lepsze rozumienie siebie, swojego otoczenia i świata, ale także skłania do zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi, co z kolei jest kluczowe w odróżnianiu prawdy od fikcji.

    Podczas proponowanego szkolenia dowiemy się czym jest krytyczne myślenie, jakie są jego inhibitory oraz jak je rozwijać w podróży edukacyjnej dzieci i młodzieży. Poznamy także różne źródła chaosu informacyjnego w świecie cyfrowym i praktyczne sposoby na radzenie sobie z nimi.

    Proponowany program szkolenia

    1. Myślenie krytyczne w ujęciu psychopedagogicznym
      • Krytycyzm – próba zdefiniowania, rodzaje
      • Inhibitory myślenia krytycznego
      • Rozwijanie myślenia krytycznego – rekomendacje edukacyjne
    2. Internet, media społecznościowe – środowiska cyfrowe chaosu informacyjnego
      • Fake Newsy
      • Deep Fakes
      • Złośliwe BOTy
      • Bańka Filtrująca (informacyjna), i inne
      • Prawda czy fałsz? Jak rozróżnić? – praktyczne wskazówki
      • Jak krytycznie myśleć? – propozycje ćwiczeń
    3. Ważne zasady w procesie uczenia konstruktywnego krytycyzmu

    Dlaczego warto?

    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • rzygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia dla rad pedagogicznych Kierunki polityki oświatowej W jaki sposób kształtować u uczniów krytyczne podejście do świata cyfrowego
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z