O szkoleniu

Nie możliwości finansowe, nie rozwiązania technologiczne, ani innowacje, decydują o sukcesie nauczyciela w pracy z uczniami – a właśnie skuteczna współpraca uczniów w zespole. Klasa, w której nauczyciel i uczniowie podążają w tym samym kierunku, osiągnie powodzenie, nawet mimo zewnętrznych przeszkód.

Szkolenie, oparte na metodach warsztatowych, pozwoli na praktyczne poznanie sposobów budowania skutecznej współpracy wszystkich uczniów, niezależnie od ich miejsca urodzenia, określania potrzeb zespołów, poznawania metod oddziaływania na zespół i wzmacniania nauczycieli. Jednocześnie wpłynie na wzrost umiejętności liderskich nauczyciela, a także budowanie pozytywnego obrazu szkoły u rodziców uczniów.

Proponowany program szkolenia

  1. Planowanie warunków tworzenia i prawidłowego funkcjonowania oddziału klasowego, współtworzonym przez uczniów z Ukrainy
    • Określenie zasad współpracy, wspólnych celów i norm zespołowych, ustalenie kontraktu, zasad odpowiedzialności za zespół, uwspólnienie wartości, uzgodnienie kierunków, podział zadań
    • Przygotowanie uczniów na adaptację i integrację ucznia z Ukrainy w środowisku rówieśniczym, zasady skutecznego pokonywania barier językowych
  2. Cztery etapy budowania zespołu
    • Mechanizmy pracy zespołowej
    • Obserwacja działań zespołu
    • Role w zespole
    • Określanie potrzeb zespołu
    • Sposoby oddziaływania na poszczególnych etapach
    • Rola lidera, wspieranie członków zespołu
    • Określenie przez Uczestników na jakim etapie rozwoju grupy znajduje się ich własny zespół
  3. Gra szkoleniowa (gra pokazująca wzajemne relacje w zespole, oraz role zespołowe)
    • Przepływ informacji w zespole
    • Zasady poprawnego formułowania informacji
    • Określenie lidera zespołu
    • Skuteczność pracy zespołowej
    • Integrowanie zespołu
    • Funkcjonowanie w klasie ucznia z Ukrainy z problemami komunikacyjnymi
  4. Ocenianie pracy uczniów ukraińskich – ocena indywidualna ucznia w pracy grupowej i zespołowej
    • Zasady oceniania w pracy grupowej
    • Ewaluacja pracy grupy i prac indywidualnych
    • Zasady przekazywania skutecznej informacji zwrotnej
  5. Rozpoznawanie problemów uczniów ukraińskich
    • Różnice programowe, wynikające z nauki w innych systemach edukacyjnych – uzupełnianie różnic
    • Udzielanie uczniom przybywającym z zagranicy odpowiedniego do ich potrzeb wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w postaci dostosowania metod pracy
    • Zaplanowanie działań, które będą odpowiedzią na konkretne problemy uczniów

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia dla rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Kierunki polityki oświatowej

    Każdy uczeń jest ważny – funkcjonowanie oddziału szkolnego, w którym uczą się dzieci cudzoziemskie

    O szkoleniu

    Nie możliwości finansowe, nie rozwiązania technologiczne, ani innowacje, decydują o sukcesie nauczyciela w pracy z uczniami – a właśnie skuteczna współpraca uczniów w zespole. Klasa, w której nauczyciel i uczniowie podążają w tym samym kierunku, osiągnie powodzenie, nawet mimo zewnętrznych przeszkód.

    Szkolenie, oparte na metodach warsztatowych, pozwoli na praktyczne poznanie sposobów budowania skutecznej współpracy wszystkich uczniów, niezależnie od ich miejsca urodzenia, określania potrzeb zespołów, poznawania metod oddziaływania na zespół i wzmacniania nauczycieli. Jednocześnie wpłynie na wzrost umiejętności liderskich nauczyciela, a także budowanie pozytywnego obrazu szkoły u rodziców uczniów.

    Proponowany program szkolenia

    1. Planowanie warunków tworzenia i prawidłowego funkcjonowania oddziału klasowego, współtworzonym przez uczniów z Ukrainy
      • Określenie zasad współpracy, wspólnych celów i norm zespołowych, ustalenie kontraktu, zasad odpowiedzialności za zespół, uwspólnienie wartości, uzgodnienie kierunków, podział zadań
      • Przygotowanie uczniów na adaptację i integrację ucznia z Ukrainy w środowisku rówieśniczym, zasady skutecznego pokonywania barier językowych
    2. Cztery etapy budowania zespołu
      • Mechanizmy pracy zespołowej
      • Obserwacja działań zespołu
      • Role w zespole
      • Określanie potrzeb zespołu
      • Sposoby oddziaływania na poszczególnych etapach
      • Rola lidera, wspieranie członków zespołu
      • Określenie przez Uczestników na jakim etapie rozwoju grupy znajduje się ich własny zespół
    3. Gra szkoleniowa (gra pokazująca wzajemne relacje w zespole, oraz role zespołowe)
      • Przepływ informacji w zespole
      • Zasady poprawnego formułowania informacji
      • Określenie lidera zespołu
      • Skuteczność pracy zespołowej
      • Integrowanie zespołu
      • Funkcjonowanie w klasie ucznia z Ukrainy z problemami komunikacyjnymi
    4. Ocenianie pracy uczniów ukraińskich – ocena indywidualna ucznia w pracy grupowej i zespołowej
      • Zasady oceniania w pracy grupowej
      • Ewaluacja pracy grupy i prac indywidualnych
      • Zasady przekazywania skutecznej informacji zwrotnej
    5. Rozpoznawanie problemów uczniów ukraińskich
      • Różnice programowe, wynikające z nauki w innych systemach edukacyjnych – uzupełnianie różnic
      • Udzielanie uczniom przybywającym z zagranicy odpowiedniego do ich potrzeb wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w postaci dostosowania metod pracy
      • Zaplanowanie działań, które będą odpowiedzią na konkretne problemy uczniów

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia dla rad pedagogicznych Kierunki polityki oświatowej Każdy uczeń jest ważny – funkcjonowanie oddziału szkolnego, w którym uczą się dzieci cudzoziemskie
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z