O szkoleniu

W podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego, znajduje się zapis, dotyczący obowiązku wspierania aktywności dziecka, która podnosi jego poziom integracji sensorycznej. Jest to zadanie do realizowania w toku codziennej pracy z dziećmi przez nauczycieli wychowania przedszkolnego.

Podczas zajęć zostanie wyjaśnione zagadnienie integracji sensorycznej oraz zdefiniowane jej zaburzenia. Uczestnicy dowiedzą się, jak rozpoznać u dziecka problemy w tym obszarze, otrzymają także praktyczny kwestionariusz oraz poznają sposoby wspierania aktywności dzieci, podnoszącej poziom integracji sensorycznej.

Przedstawione będą konkretne ćwiczenia, gry, zabawy, do wykorzystania w pracy z dziećmi, wspierające rozwój motoryki małej i dużej oraz rozwijające odbiór świata pięcioma zmysłami. Większość zaprezentowanych ćwiczeń można wykonywać ze wszystkimi dziećmi w oddziale przedszkolnym, niektóre należy zastosować w pracy indywidualnej, np. podczas porannego schodzenia się dzieci lub w pracy popołudniowej. W niektóre z nich można włączyć także dorosłych, co można wykorzystać jako zachętę dla rodziców podczas zajęć otwartych lub uroczystości przedszkolnych z ich udziałem.

Proponowany program szkolenia

  1. Wyjaśnienie zagadnienia integracji sensorycznej oraz zdefiniowanie jej zaburzeń
  2. Jak rozpoznać, że dziecko może mieć problem z integracja sensoryczną? Praktyczny do wykorzystania kwestionariusz
  3. W jaki sposób wspierać aktywność dziecka, by podnieść poziom jego integracji sensorycznej? Praktyczne rozwiązania
  4. Ćwiczenia, wspierające rozwój motoryki małej i motoryki dużej – propozycje zabaw
  5. Ćwiczenia, rozwijające odbiór świata zmysłami wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku – propozycje zabaw
  6. Przykłady ćwiczeń i zabaw, do których można włączyć rodziców, np. podczas zajęć otwartych lub uroczystości przedszkolnych
  7. Pomysły na samodzielne oraz wspólne z dziećmi wykonanie pomocy dydaktycznych i zabawek, służących podnoszeniu poziomu integracji sensorycznej dzieci

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia dla rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Wspieranie wszechstronnego rozwoju

    Jak wspierać aktywność dziecka w przedszkolu, żeby podnosić poziom jego integracji sensorycznej?

    O szkoleniu

    W podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego, znajduje się zapis, dotyczący obowiązku wspierania aktywności dziecka, która podnosi jego poziom integracji sensorycznej. Jest to zadanie do realizowania w toku codziennej pracy z dziećmi przez nauczycieli wychowania przedszkolnego.

    Podczas zajęć zostanie wyjaśnione zagadnienie integracji sensorycznej oraz zdefiniowane jej zaburzenia. Uczestnicy dowiedzą się, jak rozpoznać u dziecka problemy w tym obszarze, otrzymają także praktyczny kwestionariusz oraz poznają sposoby wspierania aktywności dzieci, podnoszącej poziom integracji sensorycznej.

    Przedstawione będą konkretne ćwiczenia, gry, zabawy, do wykorzystania w pracy z dziećmi, wspierające rozwój motoryki małej i dużej oraz rozwijające odbiór świata pięcioma zmysłami. Większość zaprezentowanych ćwiczeń można wykonywać ze wszystkimi dziećmi w oddziale przedszkolnym, niektóre należy zastosować w pracy indywidualnej, np. podczas porannego schodzenia się dzieci lub w pracy popołudniowej. W niektóre z nich można włączyć także dorosłych, co można wykorzystać jako zachętę dla rodziców podczas zajęć otwartych lub uroczystości przedszkolnych z ich udziałem.

    Proponowany program szkolenia

    1. Wyjaśnienie zagadnienia integracji sensorycznej oraz zdefiniowanie jej zaburzeń
    2. Jak rozpoznać, że dziecko może mieć problem z integracja sensoryczną? Praktyczny do wykorzystania kwestionariusz
    3. W jaki sposób wspierać aktywność dziecka, by podnieść poziom jego integracji sensorycznej? Praktyczne rozwiązania
    4. Ćwiczenia, wspierające rozwój motoryki małej i motoryki dużej – propozycje zabaw
    5. Ćwiczenia, rozwijające odbiór świata zmysłami wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku – propozycje zabaw
    6. Przykłady ćwiczeń i zabaw, do których można włączyć rodziców, np. podczas zajęć otwartych lub uroczystości przedszkolnych
    7. Pomysły na samodzielne oraz wspólne z dziećmi wykonanie pomocy dydaktycznych i zabawek, służących podnoszeniu poziomu integracji sensorycznej dzieci

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia dla rad pedagogicznych Wspieranie wszechstronnego rozwoju Jak wspierać aktywność dziecka w przedszkolu, żeby podnosić poziom jego integracji sensorycznej?
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z