Jak wspierać aktywność dziecka w przedszkolu, żeby podnosić poziom jego integracji sensorycznej?
O szkoleniu
W podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego, znajduje się zapis, dotyczący obowiązku wspierania aktywności dziecka, która podnosi jego poziom integracji sensorycznej. Jest to zadanie do realizowania w toku codziennej pracy z dziećmi przez nauczycieli wychowania przedszkolnego.
Podczas zajęć zostanie wyjaśnione zagadnienie integracji sensorycznej oraz zdefiniowane jej zaburzenia. Uczestnicy dowiedzą się, jak rozpoznać u dziecka problemy w tym obszarze, otrzymają także praktyczny kwestionariusz oraz poznają sposoby wspierania aktywności dzieci, podnoszącej poziom integracji sensorycznej.
Przedstawione będą konkretne ćwiczenia, gry, zabawy, do wykorzystania w pracy z dziećmi, wspierające rozwój motoryki małej i dużej oraz rozwijające odbiór świata pięcioma zmysłami. Większość zaprezentowanych ćwiczeń można wykonywać ze wszystkimi dziećmi w oddziale przedszkolnym, niektóre należy zastosować w pracy indywidualnej, np. podczas porannego schodzenia się dzieci lub w pracy popołudniowej. W niektóre z nich można włączyć także dorosłych, co można wykorzystać jako zachętę dla rodziców podczas zajęć otwartych lub uroczystości przedszkolnych z ich udziałem.
Proponowany program szkolenia
- Wyjaśnienie zagadnienia integracji sensorycznej oraz zdefiniowanie jej zaburzeń
- Jak rozpoznać, że dziecko może mieć problem z integracja sensoryczną? Praktyczny do wykorzystania kwestionariusz
- W jaki sposób wspierać aktywność dziecka, by podnieść poziom jego integracji sensorycznej? Praktyczne rozwiązania
- Ćwiczenia, wspierające rozwój motoryki małej i motoryki dużej – propozycje zabaw
- Ćwiczenia, rozwijające odbiór świata zmysłami wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku – propozycje zabaw
- Przykłady ćwiczeń i zabaw, do których można włączyć rodziców, np. podczas zajęć otwartych lub uroczystości przedszkolnych
- Pomysły na samodzielne oraz wspólne z dziećmi wykonanie pomocy dydaktycznych i zabawek, służących podnoszeniu poziomu integracji sensorycznej dzieci
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami