O szkoleniu

Nauczyciel jest kluczowym konstruktorem nie tylko sukcesu osobistego, ale też sukcesu uczniów i szkoły, z którą jest związany. Codziennością jest nauczanie oraz towarzyszenie dzieciom i młodzieży w ich rozwoju, do czasu, gdy ci będą gotowi opuścić „mury szkoły”. Na ile przyswoją treści przekazywane przez mentorów nie zależy jedynie od posiadanych zdolności intelektualnych, czy też poziomu potrzeb poznawczych, ale również od warunków, w jakich te treści opanowują.

Chaos w klasie należy do jednego z tych czynników, które w istotny sposób utrudniają osiąganie optymalnych efektów nauczania. Dlatego tak ważne stają się umiejętności w zakresie opanowywania nieładu w klasie. Nie tylko wpływają pozytywnie na jakość pracy nauczyciela-mentora, poczucie zadowolenia i satysfakcji, lecz przede wszystkim tworzą szansę równego dostępu do wiedzy, a także osobistego rozwoju każdego ucznia.

Podczas szkolenia zostaną przedstawione te strategie radzenia sobie z chaosem w klasie, które może zastosować każdy nauczyciel, niezależnie od grupy uczniów, z którą przyszło mu pracować, czy też warunków, w jakich na co dzień realizuje swoje zadania.

Proponowany program szkolenia

  1. Problemy identyfikowane w czasie lekcji
    • Rodzaje trudności występujących w prowadzeniu lekcji
    • Źródła i mechanizmy ich powstawania – diagnoza problemu
  2. Radzenie sobie z klasą na co dzień strategia „Lepiej zapobiegać, niż eliminować” przez:
    • Aktywizację jak największej liczby uczniów
    • Nadanie lekcji płynnego przebiegu
    • Ustalenie przejrzystych reguł za sprawą sygnałów wszechobecności i powstrzymujących
  3. Strategie zorientowane na nauczyciela, sprzyjające zachowaniu porządku podczas lekcji
    • Strategie dokonywania zmian
    • Wybrane strategie komunikacyjne
  4. Strategie zorientowane na współpracę z klasą
    • Metoda kooperacyjna Redlicha i Schleya
    • Metoda bez porażek

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Wychowanie

    Jak radzić sobie z “trudną klasą”? Strategie zorientowane na nauczyciela

    O szkoleniu

    Nauczyciel jest kluczowym konstruktorem nie tylko sukcesu osobistego, ale też sukcesu uczniów i szkoły, z którą jest związany. Codziennością jest nauczanie oraz towarzyszenie dzieciom i młodzieży w ich rozwoju, do czasu, gdy ci będą gotowi opuścić „mury szkoły”. Na ile przyswoją treści przekazywane przez mentorów nie zależy jedynie od posiadanych zdolności intelektualnych, czy też poziomu potrzeb poznawczych, ale również od warunków, w jakich te treści opanowują.

    Chaos w klasie należy do jednego z tych czynników, które w istotny sposób utrudniają osiąganie optymalnych efektów nauczania. Dlatego tak ważne stają się umiejętności w zakresie opanowywania nieładu w klasie. Nie tylko wpływają pozytywnie na jakość pracy nauczyciela-mentora, poczucie zadowolenia i satysfakcji, lecz przede wszystkim tworzą szansę równego dostępu do wiedzy, a także osobistego rozwoju każdego ucznia.

    Podczas szkolenia zostaną przedstawione te strategie radzenia sobie z chaosem w klasie, które może zastosować każdy nauczyciel, niezależnie od grupy uczniów, z którą przyszło mu pracować, czy też warunków, w jakich na co dzień realizuje swoje zadania.

    Proponowany program szkolenia

    1. Problemy identyfikowane w czasie lekcji
      • Rodzaje trudności występujących w prowadzeniu lekcji
      • Źródła i mechanizmy ich powstawania – diagnoza problemu
    2. Radzenie sobie z klasą na co dzień strategia „Lepiej zapobiegać, niż eliminować” przez:
      • Aktywizację jak największej liczby uczniów
      • Nadanie lekcji płynnego przebiegu
      • Ustalenie przejrzystych reguł za sprawą sygnałów wszechobecności i powstrzymujących
    3. Strategie zorientowane na nauczyciela, sprzyjające zachowaniu porządku podczas lekcji
      • Strategie dokonywania zmian
      • Wybrane strategie komunikacyjne
    4. Strategie zorientowane na współpracę z klasą
      • Metoda kooperacyjna Redlicha i Schleya
      • Metoda bez porażek

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Wychowanie Jak radzić sobie z “trudną klasą”? Strategie zorientowane na nauczyciela
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z