Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – praktyczne rozwiązania
O szkoleniu
Ocenianie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi to obszar pracy nauczyciela budzący sporo wątpliwości. Wielu z nas zastanawia się, czy stawiane uczniom z opinią, czy orzeczeniem oceny są zgodne z jego rzeczywistymi możliwościami? Inni pytają: jak ocenić ucznia, który mimo dużego wkładu pracy i zaangażowania nie robi postępów?
Zapraszamy na szkolenie, podczas którego zostaną omówione możliwe sposoby oceniania, uwzględniające zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów, a także wzory sprawdzianów i prac domowych z przykładowych przedmiotów – języka polskiego, matematyki, historii, biologii i wychowania fizycznego. Propozycje są oparte na doświadczeniach w pracy wielu nauczycieli oraz aktualnych przepisach prawa.
Proponowany program szkolenia
- Podstawy prawne oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Analiza wymagań edukacyjnych oraz przykładowych programów nauczania (z języka polskiego, matematyki, historii, biologii i wychowania fizycznego), dostosowanych do indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia
- Ocenianie uczniów:
- Z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- Ze spektrum autyzmu
- Z dysleksją, dyskalkulią, z zaburzeniami przetwarzania słuchowego
- O obniżonych możliwościach intelektualnych
- Analiza przypadku: formy sprawdzianów, kart pracy do oceny, analiza ocen bieżących
- Zagrożonych niedostosowaniem społecznym – przykłady.
- Ocenianie uczniów z afazją i innymi zaburzeniami rozwoju
- Ocenianie uczniów z zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi
- Ocenianie uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami
- Najczęstsze mity, dotyczące oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami