Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) i wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia (WOFU)
O szkoleniu
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna staje przed nowymi wyzwaniami edukacyjnymi i wychowawczymi, będącymi skutkiem pandemii. Badania wskazują, że dzieci i młodzież poniosą największe szkody psychiczne, a objawy stresu pourazowego PTSD będą diagnozowane u coraz większej grupy uczniów.
W trakcie proponowanego szkolenia, metodą case study, przeanalizujemy, jak skutecznie udzielać pomocy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Udostępnimy przykładowe dokumenty, m.in. indywidualną teczkę ucznia, a także omówimy konstruowanie i zasady realizacji WOFU (kiedyś WOPFU) i IPET.
Proponowany program szkolenia
- Prawo oświatowe – obowiązki dyrektora, nauczycieli i specjalistów w zakresie organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Wprowadzenie do szkolenia – cele, korzyści, metody
- Regulacje prawne pomocy psychologiczno-pedagogicznej, istota pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Zadanie w grupach – ćwiczenie diagnostyczne, którego celem jest ocena własnych doświadczeń związanych z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej – omówienie i wnioski
- Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – strategia działania zespołu
- Powołanie zespołu – procedura
- Członkowie zespołu – podział zadań, określenie celów, metod i sposobów realizacji zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego
- WOFU – zasady konstruowania – przykłady realizacji
- Praca zespołu, budowanie WOFU
- Analiza przypadku, przygotowanie dokumentacji
- IPET – zasady konstruowania – przykłady realizacji
- Budowanie przykładowego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – metodą analizy przypadku wskazanego przez placówkę
- Ćwiczenie: praca zespołu
- System udzielania pomocy uczniowi, posiadającemu opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej lub objętemu pomocą ze względu na indywidualne potrzeby
- Prezentacja dobrych praktyk
- Analiza przypadku, przygotowanie dokumentacji, wnioski do realizacji
- Kompleksowe działanie – formy i sposoby współpracy z rodzicami, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi placówkami edukacyjnymi, działającymi na rzecz dziecka
- Analiza przypadku
- Spotkanie zespołu
- Przygotowanie dokumentacji, formułowanie wniosków, budowanie sieci wsparcia
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami