O szkoleniu

Uczenie się interdyscyplinarne wskazuje uczniom, że nauka nie jest bytem odosobnionym, podzielonym na przedmioty, pozbawionym wzajemnej korelacji. Interdyscyplinarność pozwala na zintegrowanie wiedzy, a co za tym idzie dostrzeżenie powiązań i zależności, zmiennych, a także rozwijanie umiejętności analitycznego myślenia oraz wyciągania wniosków.

Dzięki temu uczeń stawia pytania badawcze, hipotezy, poszukuje odpowiedzi, ustala kroki, jakie musi podjąć, by rozwiązać problem, np. „Wydrukowanie protezy dłoni dla 7-latka”. Tego rodzaju zadanie łączy w sobie konkretną wiedzę z kilku przedmiotów szkolnych: biologii, chemii, matematyki, informatyki, fizyki, a nawet języka polskiego, by napisać wskazówki użytkowania. Interdyscyplinarność pozwala urealnić naukę i jej zastosowanie.

Proponowany program szkolenia

  1. Metody rozwijania myślenia analitycznego z wykorzystaniem STEAM
    • Wprowadzenie do koncepcji STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Artificial Inteligence, Mathematics) jako podejścia do nauczania interdyscyplinarnego i zintegrowanego
    • Przykłady zastosowania STEAM w różnych przedmiotach i poziomach edukacyjnych
    • Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem STEAM, ukierunkowane na rozwijanie umiejętności analitycznych, krytycznych i twórczych uczniów
    • Refleksja nad zaletami i wyzwaniami nauczania z wykorzystaniem STEAM
  2. Narzędzia informacyjno-komunikacyjne wspierające nauczanie interdyscyplinarne
    • Przegląd dostępnych narzędzi informacyjno-komunikacyjnych, które mogą ułatwić nauczanie interdyscyplinarne i zintegrowane
    • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w nauczaniu, np. chatboty, narzędzia analityczne, narzędzia do planowania projektowego, aplikacje matematyczne
    • Praktyczne zapoznanie się z wybranymi narzędziami i ich możliwościami
    • Ocena przydatności i skuteczności narzędzi informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu interdyscyplinarnym
  3. Przykłady nauczania
    • Analiza konkretnych przykładów nauczania z wykorzystaniem STEAM w różnych kontekstach edukacyjnych
    • Wykorzystanie elementów gier, zabawy i eksperymentów w nauczaniu interdyscyplinarnym
    • Wykorzystanie zasobów online, np. filmów, podcastów, stron internetowych, do wzbogacenia nauczania interdyscyplinarnego
    • Przygotowanie własnych scenariuszy nauczania z wykorzystaniem STEAM i prezentacja ich przed grupą
    • Wykorzystanie SCAMPER do kreatywnego rozwiązywania problemów
  4. Projektowanie zadań interdyscyplinarnych
    • Wprowadzenie do zasad projektowania zadań interdyscyplinarnych, które integrują różne dziedziny nauki i wymagają od uczniów zastosowania wiedzy i umiejętności z różnych obszarów
    • Przykłady zadań interdyscyplinarnych z różnych przedmiotów i poziomów edukacyjnych
    • Ćwiczenia praktyczne z projektowania własnych zadań interdyscyplinarnych, które uwzględniają cele nauczania, potrzeby i zainteresowania uczniów, dostępne zasoby i narzędzia
    • Dostosowanie wymagań edukacyjnych oraz warunków oceniania do zadań interdyscyplinarnych

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Kierunki polityki oświatowej

    Interdyscyplinarne nauczanie przedmiotów przyrodniczych i ścisłych, w oparciu o koncepcję STEAM

    O szkoleniu

    Uczenie się interdyscyplinarne wskazuje uczniom, że nauka nie jest bytem odosobnionym, podzielonym na przedmioty, pozbawionym wzajemnej korelacji. Interdyscyplinarność pozwala na zintegrowanie wiedzy, a co za tym idzie dostrzeżenie powiązań i zależności, zmiennych, a także rozwijanie umiejętności analitycznego myślenia oraz wyciągania wniosków.

    Dzięki temu uczeń stawia pytania badawcze, hipotezy, poszukuje odpowiedzi, ustala kroki, jakie musi podjąć, by rozwiązać problem, np. „Wydrukowanie protezy dłoni dla 7-latka”. Tego rodzaju zadanie łączy w sobie konkretną wiedzę z kilku przedmiotów szkolnych: biologii, chemii, matematyki, informatyki, fizyki, a nawet języka polskiego, by napisać wskazówki użytkowania. Interdyscyplinarność pozwala urealnić naukę i jej zastosowanie.

    Proponowany program szkolenia

    1. Metody rozwijania myślenia analitycznego z wykorzystaniem STEAM
      • Wprowadzenie do koncepcji STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Artificial Inteligence, Mathematics) jako podejścia do nauczania interdyscyplinarnego i zintegrowanego
      • Przykłady zastosowania STEAM w różnych przedmiotach i poziomach edukacyjnych
      • Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem STEAM, ukierunkowane na rozwijanie umiejętności analitycznych, krytycznych i twórczych uczniów
      • Refleksja nad zaletami i wyzwaniami nauczania z wykorzystaniem STEAM
    2. Narzędzia informacyjno-komunikacyjne wspierające nauczanie interdyscyplinarne
      • Przegląd dostępnych narzędzi informacyjno-komunikacyjnych, które mogą ułatwić nauczanie interdyscyplinarne i zintegrowane
      • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w nauczaniu, np. chatboty, narzędzia analityczne, narzędzia do planowania projektowego, aplikacje matematyczne
      • Praktyczne zapoznanie się z wybranymi narzędziami i ich możliwościami
      • Ocena przydatności i skuteczności narzędzi informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu interdyscyplinarnym
    3. Przykłady nauczania
      • Analiza konkretnych przykładów nauczania z wykorzystaniem STEAM w różnych kontekstach edukacyjnych
      • Wykorzystanie elementów gier, zabawy i eksperymentów w nauczaniu interdyscyplinarnym
      • Wykorzystanie zasobów online, np. filmów, podcastów, stron internetowych, do wzbogacenia nauczania interdyscyplinarnego
      • Przygotowanie własnych scenariuszy nauczania z wykorzystaniem STEAM i prezentacja ich przed grupą
      • Wykorzystanie SCAMPER do kreatywnego rozwiązywania problemów
    4. Projektowanie zadań interdyscyplinarnych
      • Wprowadzenie do zasad projektowania zadań interdyscyplinarnych, które integrują różne dziedziny nauki i wymagają od uczniów zastosowania wiedzy i umiejętności z różnych obszarów
      • Przykłady zadań interdyscyplinarnych z różnych przedmiotów i poziomów edukacyjnych
      • Ćwiczenia praktyczne z projektowania własnych zadań interdyscyplinarnych, które uwzględniają cele nauczania, potrzeby i zainteresowania uczniów, dostępne zasoby i narzędzia
      • Dostosowanie wymagań edukacyjnych oraz warunków oceniania do zadań interdyscyplinarnych

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Kierunki polityki oświatowej Interdyscyplinarne nauczanie przedmiotów przyrodniczych i ścisłych, w oparciu o koncepcję STEAM
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z