Integracja klasy w edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym
O szkoleniu
Dzisiaj wszyscy czujemy się bezsilni i sfrustrowani wobec okrucieństwa wojny. Jednak w szczególnie trudnej sytuacji są dzieci, które brutalnie wyrwane z własnego kręgu kulturowego, muszą odnaleźć się w nieznanym dotąd świecie. Nikt nie uczył nas – nauczycieli – jak pracować z dzieckiem dotkniętym traumą wojny, jak takiemu uczniowi ułatwić wejście w nowe środowisko, jak pomóc uporać się z upiornymi wspomnieniami, tęsknotą za rodziną, ojczyzną, za pokojem. Dlatego pomimo wielkiego zaangażowania emocjonalnego i chęci udzielenia wsparcia, nie zawsze działamy efektywnie. Proponowane szkolenie przybliży uczestnikom zagadnienia, związane z wsparciem dzieci ukraińskich w polskiej szkole. Podpowiemy, jakie działania podjąć, aby integracja była procesem wspierającym i terapeutycznym, który pomoże im odzyskać poczucie bezpieczeństwa i wiarę w lepsze jutro.
Proponowany program szkolenia
- Kim jest ten nowy? Co muszą wiedzieć nasi uczniowie
- Obcy czy inny? Stereotypy i uprzedzenia, czyli dlaczego to takie ważne?
- Poprzez meandry międzykulturowych różnic – integracja koleżeńska
- Sytuacje konfliktowe w przestrzeni nieformalnej – jak im zapobiegać
- Kultura i klimat szkoły, czyli to, co dzieje się w zamkniętej strukturze szkolnej
- Fundament właściwej integracji – relacje spontaniczne i ukierunkowane
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami