O szkoleniu

Nauczyciele często mówią, że nie są na tyle twórczy, aby wdrożyć coś absolutnie nowego. Takie myślenie hamuje albo wręcz uniemożliwia kreatywną aktywność i realizowanie nowatorstwa. Twórcze myślenie nie jest wyjątkową właściwością naszego umysłu, to umiejętność, którą można doskonalić, a innowację zawsze zaczynamy od osoby innowatora.

Tempo rozwoju TIK, kryzys więzi i emocji, nowe horyzonty poznawcze sprawiają, że nauczyciele stają przed nowymi wyzwaniami. Na wiele z nich odpowiada przyjęcie postawy uwrażliwionego twórcy, który wspiera, uczy i zachęca do rozwoju. Dlatego proponujemy Państwu szkolenie, podczas którego, oprócz praktycznych informacji związanych z zainicjowaniem innowacji w placówce, otrzymacie wiele pomysłów, które sprawdziły się w wielu przedszkolach i szkołach.

Proponowany program szkolenia

  1. Innowacja, czyli zaangażowanie, nowatorstwo i kreatywność
    • Trening kreatywności – generowanie pomysłów, dotyczących rzeczywistości szkolnej
    • Analiza poziomu umiejętności generowania pomysłów opartych na jednym schemacie oraz kreatywnego rozwiązywania problemów
    • Interpretacja pojęć: kreatywność, innowacyjność, nowatorstwo,  twórczość
  2. Od pomysłu do realizacji
    • Regulacje prawne związane z innowacjami pedagogicznymi.
    • Analiza zapisów prawa oświatowego.
    • Definicja innowacji pedagogicznych.
    • Rodzaje innowacji pedagogicznych i możliwości ich klasyfikowania.
    • Istota innowacji pedagogicznych.
    • Sposoby wprowadzania, realizowania i  dokumentowania innowacji pedagogicznych.
    • Prawo autorskie a innowacje pedagogiczne.
  3. Nowe nie zawsze innowacyjne
    • Dylematy związane z podejmowaniem działań innowacyjnych
    • Jakie wewnętrze bariery należy pokonać, aby podjąć działania innowacyjne
    • Sposoby weryfikacji innowacyjnych działań, czyli muszę odpowiedzieć na kilka pytań: Czy proponowane rozwiązanie rzeczywiście wypełnia znamiona innowacyjności? Czy stanowi nowość w dziedzinie edukacji? Czy przyniesie wyraźne jakościowo zmiany w danym obszarze?
  4. Innowacje edukacyjne i wychowawcze
    • Krytyczna analiza wybranych przykładów innowacji pedagogicznych
    • Wybrane technologie cyfrowe, jako narzędzia do realizacji innowacji pedagogicznych
  5. Niezwykłe poznawanie zwykłych rzeczy – polisensoryczne doświadczanie
    • Skąd czerpać inspirację?
    • Odkrywanie świata wszystkimi zmysłami, jako przykład inspiracji do podejmowania działań innowacyjnych

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia dla rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Innowacje i projekty

    Innowacje pedagogiczne w szkole/przedszkolu – od pomysłu do realizacji

    O szkoleniu

    Nauczyciele często mówią, że nie są na tyle twórczy, aby wdrożyć coś absolutnie nowego. Takie myślenie hamuje albo wręcz uniemożliwia kreatywną aktywność i realizowanie nowatorstwa. Twórcze myślenie nie jest wyjątkową właściwością naszego umysłu, to umiejętność, którą można doskonalić, a innowację zawsze zaczynamy od osoby innowatora.

    Tempo rozwoju TIK, kryzys więzi i emocji, nowe horyzonty poznawcze sprawiają, że nauczyciele stają przed nowymi wyzwaniami. Na wiele z nich odpowiada przyjęcie postawy uwrażliwionego twórcy, który wspiera, uczy i zachęca do rozwoju. Dlatego proponujemy Państwu szkolenie, podczas którego, oprócz praktycznych informacji związanych z zainicjowaniem innowacji w placówce, otrzymacie wiele pomysłów, które sprawdziły się w wielu przedszkolach i szkołach.

    Proponowany program szkolenia

    1. Innowacja, czyli zaangażowanie, nowatorstwo i kreatywność
      • Trening kreatywności – generowanie pomysłów, dotyczących rzeczywistości szkolnej
      • Analiza poziomu umiejętności generowania pomysłów opartych na jednym schemacie oraz kreatywnego rozwiązywania problemów
      • Interpretacja pojęć: kreatywność, innowacyjność, nowatorstwo,  twórczość
    2. Od pomysłu do realizacji
      • Regulacje prawne związane z innowacjami pedagogicznymi.
      • Analiza zapisów prawa oświatowego.
      • Definicja innowacji pedagogicznych.
      • Rodzaje innowacji pedagogicznych i możliwości ich klasyfikowania.
      • Istota innowacji pedagogicznych.
      • Sposoby wprowadzania, realizowania i  dokumentowania innowacji pedagogicznych.
      • Prawo autorskie a innowacje pedagogiczne.
    3. Nowe nie zawsze innowacyjne
      • Dylematy związane z podejmowaniem działań innowacyjnych
      • Jakie wewnętrze bariery należy pokonać, aby podjąć działania innowacyjne
      • Sposoby weryfikacji innowacyjnych działań, czyli muszę odpowiedzieć na kilka pytań: Czy proponowane rozwiązanie rzeczywiście wypełnia znamiona innowacyjności? Czy stanowi nowość w dziedzinie edukacji? Czy przyniesie wyraźne jakościowo zmiany w danym obszarze?
    4. Innowacje edukacyjne i wychowawcze
      • Krytyczna analiza wybranych przykładów innowacji pedagogicznych
      • Wybrane technologie cyfrowe, jako narzędzia do realizacji innowacji pedagogicznych
    5. Niezwykłe poznawanie zwykłych rzeczy – polisensoryczne doświadczanie
      • Skąd czerpać inspirację?
      • Odkrywanie świata wszystkimi zmysłami, jako przykład inspiracji do podejmowania działań innowacyjnych

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia dla rad pedagogicznych Innowacje i projekty Innowacje pedagogiczne w szkole/przedszkolu – od pomysłu do realizacji
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z