O szkoleniu

Osłabiona kondycja psychiczna, z wyraźnie występującą tendencją do występowania nastrojów depresyjnych, pogorszenie relacji z innymi, czy wzrost częstotliwości i intensywności ujawnianych zachowań ryzykownych, w szczególności związanych z korzystaniem z mediów cyfrowych, to problemy, które obserwujemy wśród dzieci i młodzieży na co dzień.

Sytuacje kryzysowe, z jakimi mamy do czynienia, wymagają od dorosłych, w tym również od nauczycieli, podjęcia odpowiednich działań, które pomogą im rozwiązać kryzys w sposób konstruktywny, pozytywny. Uruchomienie adekwatnego systemu wsparcia psychologicznego będzie jednak możliwe jedynie po zidentyfikowaniu uczniów, znajdujących się w sytuacji kryzysowej oraz określeniu zakresu koniecznych i celowych działań pomocowych.

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się m.in.: czym jest kryzys i jakie są jego rodzaje, jak rozpoznać ucznia w sytuacji kryzysowej i przy pomocy jakich narzędzi, jakie zagrożenia niesie niezażegnanie kryzysu.

Proponowany program szkolenia

  1. Sytuacja psychologiczna ucznia i jego rodziców
    • Analiza na podstawie wybranych badań
  2.  Instrumentarium nauczyciela w procesie identyfikacji
    • Sam nauczyciel i jego potencjał
    • Narzędzia pedagogiczne wykorzystywane w diagnozie
  3.  Uczeń w kryzysie
    • Charakterystyka kryzysu
    • Dynamika kryzysu
    • PTSD a inne rodzaje kryzysów
  4. Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej w praktyce szkolnej
    • Analiza poszczególnych etapów – omówienie praktycznego zastosowania wybranych narzędzi diagnostycznych
    • Cechy i zachowania ucznia w kryzysie
    • Jak zorganizować zajęcia z uczniami dotyczące problematyki kryzysu?

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Psychologia i emocje

    Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej

    O szkoleniu

    Osłabiona kondycja psychiczna, z wyraźnie występującą tendencją do występowania nastrojów depresyjnych, pogorszenie relacji z innymi, czy wzrost częstotliwości i intensywności ujawnianych zachowań ryzykownych, w szczególności związanych z korzystaniem z mediów cyfrowych, to problemy, które obserwujemy wśród dzieci i młodzieży na co dzień.

    Sytuacje kryzysowe, z jakimi mamy do czynienia, wymagają od dorosłych, w tym również od nauczycieli, podjęcia odpowiednich działań, które pomogą im rozwiązać kryzys w sposób konstruktywny, pozytywny. Uruchomienie adekwatnego systemu wsparcia psychologicznego będzie jednak możliwe jedynie po zidentyfikowaniu uczniów, znajdujących się w sytuacji kryzysowej oraz określeniu zakresu koniecznych i celowych działań pomocowych.

    Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się m.in.: czym jest kryzys i jakie są jego rodzaje, jak rozpoznać ucznia w sytuacji kryzysowej i przy pomocy jakich narzędzi, jakie zagrożenia niesie niezażegnanie kryzysu.

    Proponowany program szkolenia

    1. Sytuacja psychologiczna ucznia i jego rodziców
      • Analiza na podstawie wybranych badań
    2.  Instrumentarium nauczyciela w procesie identyfikacji
      • Sam nauczyciel i jego potencjał
      • Narzędzia pedagogiczne wykorzystywane w diagnozie
    3.  Uczeń w kryzysie
      • Charakterystyka kryzysu
      • Dynamika kryzysu
      • PTSD a inne rodzaje kryzysów
    4. Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej w praktyce szkolnej
      • Analiza poszczególnych etapów – omówienie praktycznego zastosowania wybranych narzędzi diagnostycznych
      • Cechy i zachowania ucznia w kryzysie
      • Jak zorganizować zajęcia z uczniami dotyczące problematyki kryzysu?

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Psychologia i emocje Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z