Edukacja włączająca, jako edukacja dostępna dla wszystkich
O szkoleniu
Czy szkoła ogólnodostępna rzeczywiście jest dostępna każdej uczącej się osoby? Czy uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi są tylko te osoby, które posiadają opinię lub orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej? Odpowiedzi na te pytania tylko z pozoru są oczywiste. Zapraszamy na szkolenie, podczas którego uczestnicy poznają założenia edukacji włączającej, wymiary dostępności w edukacji, korzyści, wynikające z jej stosowania, a także dowiedzą się w jaki sposób pracować z klasą ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi oraz wykorzystywać UDL (Universal Design for Learning – Uniwersalne Projektowanie w Edukacji).
Proponowany program szkolenia
- Założenia edukacji włączającej jako edukacji dostępnej dla każdej osoby uczącej się
- Podstawy prawne wdrażania edukacji włączającej
- Wymiary dostępności edukacji
- Korzyści płynące z edukacji włączającej (doniesienia z badań i przegląd dobrych praktyk)
- Praca z klasą ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi – moduł ogólny uwzględniający zasady UDL
- Uczestnictwo w procesie uczenia się – kryteria i metody oceny (pomiaru)
- Zadania nauczycieli i specjalistów oraz pracowników niepedagogicznych we wdrażaniu edukacji włączającej
- Postawy nauczycieli i specjalistów wobec edukacji włączającej jako kluczowy czynnik powodzenia włączania
- Ocena funkcjonalna jako wymiar (rama) pracy nauczyciela
- Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, niepełnosprawności i zdrowia (ICF);
- Klasyfikacja ICD – 11
- Plany wdrożenia oceny funkcjonalnej zgodne z Projektem Ustawy o wsparciu dzieci, uczniów i rodzin
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami