O szkoleniu

Okres dorastania to czas pełen wyzwań nie tylko dla młodych ludzi, ale także dla dorosłych, którzy ich wspierają – w tym nauczycieli. Nastolatkowie stają przed trudnym zadaniem zdefiniowania własnej tożsamości, co wiąże się z intensywnymi przemianami fizycznymi, emocjonalnymi i społecznymi. Młodzież zmaga się z licznymi dylematami, próbując pogodzić oczekiwania społeczne z własnymi wewnętrznymi potrzebami. W tym okresie uczniowie zadają sobie pytania dotyczące wartości, tożsamości zawodowej, seksualnej, a także kierunku, w którym chcą zmierzać w przyszłości. Niepewność związana z tymi wyborami często prowadzi do frustracji, stresu i zagubienia.

Rola nauczycieli w tym procesie jest nieoceniona. To właśnie my, dorośli, możemy stworzyć bezpieczne środowisko, które pozwoli młodzieży mierzyć się z tymi dylematami w sposób wspierający i zrównoważony. Naszym zadaniem jest nie tylko dostarczenie wiedzy, ale również pomoc w budowaniu stabilnej tożsamości i wzmacnianiu pewności siebie. Szkolenie to zostało stworzone z myślą o nauczycielach, aby dostarczyć narzędzi i strategii, które pomogą lepiej rozumieć potrzeby młodzieży i wspierać ich w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji. Program szkolenia ma na celu pomóc nauczycielom w tworzeniu środowiska sprzyjającego rozwojowi emocjonalnemu uczniów oraz w umiejętnym prowadzeniu młodzieży przez ten kluczowy moment w ich życiu.

Proponowany program szkolenia

  1. Wprowadzenie do tematyki szkolenia
    • Krótkie wprowadzenie w tematykę dojrzewania i rozwoju tożsamości
    • Wyjaśnienie pojęcia dylematów tożsamościowych u nastolatków
  2. Zrozumienie dylematów tożsamościowych w okresie dojrzewania
    • Zmiany fizyczne, psychiczne i społeczne w okresie dorastania
    • Konflikt między tożsamością a dyfuzją ról
    • Najczęstsze pytania i wątpliwości nastolatków dotyczące ich tożsamości:
      • Tożsamość zawodowa
      • Tożsamość seksualna
      • Poczucie przynależności i relacje społeczne
    • Rola lęku rodziców i nauczycieli w procesie dojrzewania
  3. Rola nauczyciela we wspieraniu uczniów w budowaniu tożsamości
    • Jak nauczyciele mogą wpływać na proces kształtowania tożsamości uczniów
    • Kluczowe umiejętności nauczyciela: aktywne słuchanie, empatia, otwartość
    • Tworzenie bezpiecznego środowiska szkolnego sprzyjającego rozwojowi tożsamości
    • Rola dialogu i indywidualnego podejścia do ucznia
    • Przykłady praktycznych strategii wspierania uczniów w klasie
  4. Rozwiązywanie dylematów tożsamościowych – wskazówki dla nauczycieli
    • Jak rozpoznać, że uczeń przechodzi trudności związane z tożsamością
    • Kiedy interweniować, a kiedy pozwolić uczniowi samodzielnie poszukiwać odpowiedzi
    • Współpraca z rodzicami i innymi specjalistami w szkole (pedagog, psycholog)
    • Wsparcie emocjonalne i komunikacyjne – jak budować relację opartą na zaufaniu
    • Rola błędów i nauki na nich – wspieranie uczniów w ich samodzielnych wyborach

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Wychowanie

    Dylematy nastolatków: jak wspierać uczniów w poszukiwaniu tożsamości – rola nauczyciela w okresie dojrzewania

    O szkoleniu

    Okres dorastania to czas pełen wyzwań nie tylko dla młodych ludzi, ale także dla dorosłych, którzy ich wspierają – w tym nauczycieli. Nastolatkowie stają przed trudnym zadaniem zdefiniowania własnej tożsamości, co wiąże się z intensywnymi przemianami fizycznymi, emocjonalnymi i społecznymi. Młodzież zmaga się z licznymi dylematami, próbując pogodzić oczekiwania społeczne z własnymi wewnętrznymi potrzebami. W tym okresie uczniowie zadają sobie pytania dotyczące wartości, tożsamości zawodowej, seksualnej, a także kierunku, w którym chcą zmierzać w przyszłości. Niepewność związana z tymi wyborami często prowadzi do frustracji, stresu i zagubienia.

    Rola nauczycieli w tym procesie jest nieoceniona. To właśnie my, dorośli, możemy stworzyć bezpieczne środowisko, które pozwoli młodzieży mierzyć się z tymi dylematami w sposób wspierający i zrównoważony. Naszym zadaniem jest nie tylko dostarczenie wiedzy, ale również pomoc w budowaniu stabilnej tożsamości i wzmacnianiu pewności siebie. Szkolenie to zostało stworzone z myślą o nauczycielach, aby dostarczyć narzędzi i strategii, które pomogą lepiej rozumieć potrzeby młodzieży i wspierać ich w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji. Program szkolenia ma na celu pomóc nauczycielom w tworzeniu środowiska sprzyjającego rozwojowi emocjonalnemu uczniów oraz w umiejętnym prowadzeniu młodzieży przez ten kluczowy moment w ich życiu.

    Proponowany program szkolenia

    1. Wprowadzenie do tematyki szkolenia
      • Krótkie wprowadzenie w tematykę dojrzewania i rozwoju tożsamości
      • Wyjaśnienie pojęcia dylematów tożsamościowych u nastolatków
    2. Zrozumienie dylematów tożsamościowych w okresie dojrzewania
      • Zmiany fizyczne, psychiczne i społeczne w okresie dorastania
      • Konflikt między tożsamością a dyfuzją ról
      • Najczęstsze pytania i wątpliwości nastolatków dotyczące ich tożsamości:
        • Tożsamość zawodowa
        • Tożsamość seksualna
        • Poczucie przynależności i relacje społeczne
      • Rola lęku rodziców i nauczycieli w procesie dojrzewania
    3. Rola nauczyciela we wspieraniu uczniów w budowaniu tożsamości
      • Jak nauczyciele mogą wpływać na proces kształtowania tożsamości uczniów
      • Kluczowe umiejętności nauczyciela: aktywne słuchanie, empatia, otwartość
      • Tworzenie bezpiecznego środowiska szkolnego sprzyjającego rozwojowi tożsamości
      • Rola dialogu i indywidualnego podejścia do ucznia
      • Przykłady praktycznych strategii wspierania uczniów w klasie
    4. Rozwiązywanie dylematów tożsamościowych – wskazówki dla nauczycieli
      • Jak rozpoznać, że uczeń przechodzi trudności związane z tożsamością
      • Kiedy interweniować, a kiedy pozwolić uczniowi samodzielnie poszukiwać odpowiedzi
      • Współpraca z rodzicami i innymi specjalistami w szkole (pedagog, psycholog)
      • Wsparcie emocjonalne i komunikacyjne – jak budować relację opartą na zaufaniu
      • Rola błędów i nauki na nich – wspieranie uczniów w ich samodzielnych wyborach

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Wychowanie Dylematy nastolatków: jak wspierać uczniów w poszukiwaniu tożsamości – rola nauczyciela w okresie dojrzewania
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z