Dwujęzyczność, czyli co? Jak wykorzystać język obcy i CLIL do poszerzenia horyzontów
O szkoleniu
Proponujemy szkolenie, skierowane do nauczycieli/zespołów nauczycielskich, które chcą rozpocząć nauczanie dwujęzyczne lub już je rozpoczęli, w szkołach podstawowych. W trakcie warsztatu uczestnicy zapoznają się zarówno z formalnoprawnymi aspektami wdrażania tej metody nauczania – podstawami prawnymi, wymaganiami wobec nauczycieli i szkoły, dokumentacją, jak i z zagadnieniami praktycznymi – wskazówkami metodycznymi, przykładami podręczników, czy gier i zabaw.
Proponowany program szkolenia
- Wstęp do dwujęzyczności
- Podstawy prawne
- Wymogi wobec nauczyciela i szkoły
- Zasoby, czyli ludzie i sprzęt
- Czego jako szkoła potrzebujemy, aby zacząć?
- Jak zaplanować nauczanie dwujęzyczne w aspekcie kadrowym, organizacyjnym i budżetowym?
- Wymagania organizacyjne i metodyczne
- Jak pracować w zespole, aby CLIL się udał?
- Działanie zespołowe jako warunek sukcesu
- Metody i techniki
- Co działa, co nie działa?
- Przegląd metod, które pozwalają na sukces nauczania dwujęzycznego, między innymi na podstawie badań i doświadczeń
- Warsztat nauczyciela
- Podręczniki, gry, zabawy, materiały – przykłady
- Pokaz możliwych do wykorzystania źródeł internetowych i tradycyjnych z różnych przedmiotów
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami