Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym
O szkoleniu
Wyposażenie uczniów z Ukrainy w umiejętność posługiwania się językiem polskim, to jedno z najpoważniejszych wyzwań, jakie stanęły przed polskimi nauczycielami. Ale to tylko jeden z aspektów trudności komunikacyjnych. Kontekst kulturowy, psychologiczny oraz naznaczone traumą relacje interpersonalne, utrudniają wzajemne porozumienie. Nawet największe zaangażowanie emocjonalne nauczycieli nie przyniesie efektu, jeśli będzie pozbawione wsparcia psychologicznego. Taka sytuacja może przerodzić się we frustrację, poczucie zagubienia, a czasem nawet rezygnacji.
Proponowany program szkolenia
- Na styku różnych kultur – socjalizacyjne wyzwania
- Szukanie podobieństw – likwidowanie barier językowych i kulturowych w relacjach dzieci polskich i ukraińskich
- Sytuacje konfliktowe w przestrzeni nieformalnej – jak im zapobiegać
- Kompetencje nauczycieli w zakresie pracy z uczniem doświadczonym przymusową migracją
- Mikrogesty i emocje „wypisane na twarzy”, czyli o sile komunikacji niewerbalnej
- Wspieranie uczniów dotkniętych traumą wojenną
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami