O szkoleniu

Jedną z niezwykle istotnych ról nauczyciela jest rozmowa z uczniem. Jednak dzieci i młodzież często nie chcą zwracać się o pomoc do dorosłych, uznając, że ich świat opiera się na zupełnie odmiennych wartościach. Młodzi, widząc że dorośli często traktują ich z pozycji eksperta, a więc osoby, która z założenia wie lepiej, bywają nieufni. Szczególnie trudne są rozmowy o zmianie, a przecież jest ona nieodłącznym elementem życia każdego człowieka.

Jak podkreślają W.R. Miller i S. Rollnick, twórcy koncepcji dialogu motywującego: “stan ambiwalencji wobec zmiany to stan naturalny, który w swoim życiu przeżywamy wielokrotnie, jeśli jednak utrzymuje się on zbyt długo, najczęściej prowadzi do impasu i braku zmiany”. W takich właśnie sytuacjach pomocny jest dialog motywujący.

Proponujemy szkolenie, dające wiedzę o istocie i pokazujące zastosowania Dialogu motywującego (DM) w pracy nauczyciela, otwierające przed uczestnikami nowe możliwości, opartego na współpracy stylu prowadzenia rozmowy, służącego wydobyciu i umocnieniu u rozmówcy jego własnej motywacji i zobowiązania do zmiany.

Proponowany program szkolenia

  1. Motywacja i dialog – definicja i nowoczesne ujęcie
  2. Jak stworzyć atmosferę, która sprzyja zmianie, ale do niej nie przymusza?
  3. Różne style komunikacji – wady i zalety
  4. Dialog motywujący – czym jest a czym nie jest
  5. Jak poprawić relacje nauczyciel – uczeń oraz lepiej reagować na konflikty w klasie?
  6. Jak się tego nauczyć – metody dla nauczycieli
  7. Jak pracować z tą metodą – podstawowe ćwiczenia

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia dla rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Motywacja do nauki i pracy

    Dialog motywujący w pracy nauczyciela/pedagoga/specjalisty

    O szkoleniu

    Jedną z niezwykle istotnych ról nauczyciela jest rozmowa z uczniem. Jednak dzieci i młodzież często nie chcą zwracać się o pomoc do dorosłych, uznając, że ich świat opiera się na zupełnie odmiennych wartościach. Młodzi, widząc że dorośli często traktują ich z pozycji eksperta, a więc osoby, która z założenia wie lepiej, bywają nieufni. Szczególnie trudne są rozmowy o zmianie, a przecież jest ona nieodłącznym elementem życia każdego człowieka.

    Jak podkreślają W.R. Miller i S. Rollnick, twórcy koncepcji dialogu motywującego: “stan ambiwalencji wobec zmiany to stan naturalny, który w swoim życiu przeżywamy wielokrotnie, jeśli jednak utrzymuje się on zbyt długo, najczęściej prowadzi do impasu i braku zmiany”. W takich właśnie sytuacjach pomocny jest dialog motywujący.

    Proponujemy szkolenie, dające wiedzę o istocie i pokazujące zastosowania Dialogu motywującego (DM) w pracy nauczyciela, otwierające przed uczestnikami nowe możliwości, opartego na współpracy stylu prowadzenia rozmowy, służącego wydobyciu i umocnieniu u rozmówcy jego własnej motywacji i zobowiązania do zmiany.

    Proponowany program szkolenia

    1. Motywacja i dialog – definicja i nowoczesne ujęcie
    2. Jak stworzyć atmosferę, która sprzyja zmianie, ale do niej nie przymusza?
    3. Różne style komunikacji – wady i zalety
    4. Dialog motywujący – czym jest a czym nie jest
    5. Jak poprawić relacje nauczyciel – uczeń oraz lepiej reagować na konflikty w klasie?
    6. Jak się tego nauczyć – metody dla nauczycieli
    7. Jak pracować z tą metodą – podstawowe ćwiczenia

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia dla rad pedagogicznych Motywacja do nauki i pracy Dialog motywujący w pracy nauczyciela/pedagoga/specjalisty
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z