Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów
O szkoleniu
Potocznie uważa się, że dzieci źle się uczą, ponieważ nie chcą się uczyć, np. z powodu lenistwa, czy złej woli. Szczegółowa analiza takich przypadków pozwala stwierdzić, że zależność jest odwrotna: dzieci nie chcą się uczyć, ponieważ źle się uczą (często z powodów od siebie niezależnych). Głównym celem proponowanych zajęć będzie wyposażenie nauczycieli w umiejętności, pozwalające na trafną diagnozę, czyli diagnozę perspektywiczną, pozwalającą zaplanować proces edukacyjny ucznia z deficytami rozwojowymi. Podczas warsztatu nauczyciele poznają również skuteczne techniki pracy z dziećmi z różnorodnymi dysfunkcjami w rozwoju.
Proponowany program szkolenia
- Diagnoza intuicyjna czy diagnoza perspektywiczna?
- Przyczyny trudności w nauce
- Uczeń z trudnościami w nauce czy uczeń pasywny?
- Strategie wspierające motywację i niwelujące negatywne emocje
- Efektywne wykorzystanie możliwości mózgu w procesie uczenia się dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi
- Propozycje działań w przypadku poszczególnych zaburzeń u dziecka
- Dostosowane metod i technik pracy do rodzaju osłabionych u ucznia funkcji poznawczych
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami