O szkoleniu

Sygnały o złym stanie psychicznym uczniów, czy ich próbach targnięcia się na własne życie, docierają do nas z coraz większą częstotliwością, a statystyki w tym obszarze napawają ogromnym niepokojem.

Samobójstwa są drugą (po wypadkach) najczęstszą przyczyną śmierci osób poniżej 18 roku życia. Różne zaburzenia psychiczne stwierdza się u ok. 1/5 młodzieży. Stawia to dorosłych, szczególnie tych pracujących z młodymi ludźmi, przed koniecznością wzmożenia uwagi i czujności na niepokojące zachowania uczniów, czy podopiecznych. Depresja i próby samobójcze/samobójstwa mogą mieć różne źródła: relacje rówieśnicze, sytuację rodzinną, a także problemy szkolne. Młodzież, z racji specyfiki rozwojowej, ma skłonność do gwałtownych, impulsywnych zachowań i reakcji, przez co niekiedy stanowi zagrożenie dla samej siebie. Jak możemy pomóc?

Proponowany program szkolenia

  1. Psychologia dorastania
    • Portret rozwojowy nastolatków
    • Obszary zadań, wyzwań rozwojowych
    • Priorytety w zakresie opieki i wychowania
  2. Kiedy życie boli – zaburzenia depresyjne dzieci i młodzieży
    • Zaburzenia depresyjne w klasyfikacji DSM – IV oraz ICD – 10
    • Model depresji Becka
    • Objawy w życiu codziennym – zniekształcenia poznawcze, błędy i ich rozpoznawanie
  3. Samobójstwa wśród dzieci i młodzieży
    • Myśli samobójcze
    • Samobójstwa a próby samobójcze
    • Zachowania samobójcze – etapy
    • Samobójstwa – fakty i mity
    • Jak rozpoznać ucznia w kryzysie emocjonalnym?
  4. Uczeń w kryzysie emocjonalnym – sposoby postępowania interwencyjnego
    • Pojęcie interwencji kryzysowej – próba klasyfikacji
    • Kompetencje nauczyciela w postępowaniu interwencyjnym, a innych osób i instytucji pomocowych
    • Techniki behawioralno – poznawcze i komunikacyjne w pracy z uczniami będącymi w kryzysie emocjonalnym (z diagnozą depresji epizodycznej)
    • Propozycje procedur postępowania, w tym sposobów dostosowywania środowiska szkolnego wobec uczniów z zaburzeniami depresyjnymi lub znajdującymi się w poważnym kryzysie emocjonalnym

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Kierunki polityki oświatowej

    Depresje i samobójstwa wśród młodzieży – razem zadbajmy o bezpieczeństwo

    O szkoleniu

    Sygnały o złym stanie psychicznym uczniów, czy ich próbach targnięcia się na własne życie, docierają do nas z coraz większą częstotliwością, a statystyki w tym obszarze napawają ogromnym niepokojem.

    Samobójstwa są drugą (po wypadkach) najczęstszą przyczyną śmierci osób poniżej 18 roku życia. Różne zaburzenia psychiczne stwierdza się u ok. 1/5 młodzieży. Stawia to dorosłych, szczególnie tych pracujących z młodymi ludźmi, przed koniecznością wzmożenia uwagi i czujności na niepokojące zachowania uczniów, czy podopiecznych. Depresja i próby samobójcze/samobójstwa mogą mieć różne źródła: relacje rówieśnicze, sytuację rodzinną, a także problemy szkolne. Młodzież, z racji specyfiki rozwojowej, ma skłonność do gwałtownych, impulsywnych zachowań i reakcji, przez co niekiedy stanowi zagrożenie dla samej siebie. Jak możemy pomóc?

    Proponowany program szkolenia

    1. Psychologia dorastania
      • Portret rozwojowy nastolatków
      • Obszary zadań, wyzwań rozwojowych
      • Priorytety w zakresie opieki i wychowania
    2. Kiedy życie boli – zaburzenia depresyjne dzieci i młodzieży
      • Zaburzenia depresyjne w klasyfikacji DSM – IV oraz ICD – 10
      • Model depresji Becka
      • Objawy w życiu codziennym – zniekształcenia poznawcze, błędy i ich rozpoznawanie
    3. Samobójstwa wśród dzieci i młodzieży
      • Myśli samobójcze
      • Samobójstwa a próby samobójcze
      • Zachowania samobójcze – etapy
      • Samobójstwa – fakty i mity
      • Jak rozpoznać ucznia w kryzysie emocjonalnym?
    4. Uczeń w kryzysie emocjonalnym – sposoby postępowania interwencyjnego
      • Pojęcie interwencji kryzysowej – próba klasyfikacji
      • Kompetencje nauczyciela w postępowaniu interwencyjnym, a innych osób i instytucji pomocowych
      • Techniki behawioralno – poznawcze i komunikacyjne w pracy z uczniami będącymi w kryzysie emocjonalnym (z diagnozą depresji epizodycznej)
      • Propozycje procedur postępowania, w tym sposobów dostosowywania środowiska szkolnego wobec uczniów z zaburzeniami depresyjnymi lub znajdującymi się w poważnym kryzysie emocjonalnym

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Kierunki polityki oświatowej Depresje i samobójstwa wśród młodzieży – razem zadbajmy o bezpieczeństwo
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z