“Cyfrowy smoczek” – czyli o roli urządzeń i treści cyfrowych w życiu dzieci w wieku przedszkolnym
O szkoleniu
Coraz młodsze dzieci mają kontakt z urządzeniami elektronicznymi, szczególnie teraz ten problem uległ znacznemu nasileniu. Dzieci straciły możliwość korzystania z wielu niecyfrowych segmentów życiowej aktywności. Na to miejsce weszła, z jeszcze większą intensywnością, technologia cyfrowa. Wiedza dorosłych jest w tym względzie niewielka – zazwyczaj nie wiedzą, jak funkcjonują nowe media i aplikacje, jaki mają wpływ na rozwój małych dzieci, jakich zmian dokonują w ich mózgu i funkcjonowaniu. Przed nami nowe wyzwania i konieczność dostosowania sposobów komunikacji z najmłodszymi, które znacznie różnią się od tych sprzed 10 – 15 – 20 lat. Jak budować przekaz do współczesnych dzieci? Jakie metody komunikacji są najskuteczniejsze, a które przestają działać? Jak pomóc dzieciom i sobie?
Proponowany program szkolenia
- Jak współczesne media elektroniczne wpłynęły na zmiany społecznego funkcjonowania dzieci?
- Jak pandemia zmieniła funkcjonowanie nas wszystkich, w tym dzieci?
- Jak funkcjonuje mózg dziecka? – proces uzależnienia, przebieg i przyczyny
- Jak nowoczesne media elektroniczne wpłynęły na zmiany społecznego funkcjonowania dzieci
- Co mówią badania? Jakie są prognozowane skutki?
- Jak rozpoznać, przeciwdziałać, pomóc?
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienny certyfikat, zgodny z wytycznymi MEiN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do Waszych potrzeb
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami