O szkoleniu

Kompetencje cyfrowe, to zbiór wiedzy, umiejętności i postaw, które powinien nabyć każdy, aby w sposób twórczy i jednocześnie krytyczny, korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz mediów cyfrowych. Pozwala to na osiągnięcie celów, związanych z pracą, nauką, a także wypoczynkiem.

Dlatego też nowoczesny proces dydaktyczny opiera się w dużej mierze na kształtowaniu właśnie tych kompetencji. Wspomniane umiejętności są rozwijane już od najmłodszych lat i kontynuowane na każdym etapie edukacyjnym. Żeby uczenie się i nauczanie były efektywne, wszyscy nauczyciele powinni zapoznać się z następującymi obszarami kompetencji cyfrowych:

  • Informacja – czyli wyszukiwanie, przechowywanie, porządkowanie i analizowanie informacji cyfrowych
  • Komunikacja – komunikowanie się za pomocą narzędzi online, z uwzględnieniem prywatności, bezpieczeństwa i etykiety
  • Bezpieczeństwo w Internecie – właściwe zarządzanie ochroną osobistą, ochroną danych, ochroną tożsamości cyfrowej
  • Rozwiązywanie problemów – identyfikacja potrzeb i zasobów cyfrowych, twórcze wykorzystanie technologii
  • Tworzenie treści – tworzenie i edycja nowych treści

Proponowany program szkolenia

  1. Wprowadzenie
    • Omówienie kluczowych kompetencji cyfrowych, czyli umiejętność korzystania z informacji i danych, komunikowanie się
    • Umiejętność korzystania z mediów, tworzenie treści cyfrowych, bezpieczeństwo, własność intelektualna
  2. Bezpieczna nauka online
    • Jak dbać o własne bezpieczeństwo w cyfrowym świecie – prezentacja standardów bezpieczeństwa
    • Prezentacja narzędzi i aplikacji do zabezpieczenia sieci, np. filtry w przeglądarkach
    • Programy antywirusowe
    • Kontrola treści
    • Czas przed ekranem
  3. Sprzęt i aplikacje, służące uatrakcyjnieniu lekcji
    • Tworzenie własnych materiałów dydaktycznych poprzez:
    • Quizy i ćwiczenia online
    • Aplikacje do wyświetlania treści
    • Grafika i film w pracy nauczyciela
    • Wirtualne książki
    • Aplikacje 3D
    • Interaktywne lekcji
    • Komiks na lekcji
    • Lekcja na Google Earth
    • Aplikacja kalambury
    • Tworzenie fiszek, gier
    • Narzędzie do edycji grafiki
    • Narzędzie do prezentacji
    • Tworzenie puzzli online
    • Wirtualne tablice do gromadzenie zasobów
    • Chmury wyrazowe
    • Khan Academy Polska
  4. Nowoczesne technologie na lekcji
    • Jak wykorzystać smartfony podczas zajęć?
    • Smartfon, jako atrakcyjna pomoc dydaktyczna, o czym warto pamiętać, wykorzystując smartfon jako narzędzie dydaktyczne?

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Kierunki polityki oświatowej

    Cyfrowy imigrant, czy tubylec? Jak kształtować umiejętności cyfrowe u nauczycieli i uczniów

    O szkoleniu

    Kompetencje cyfrowe, to zbiór wiedzy, umiejętności i postaw, które powinien nabyć każdy, aby w sposób twórczy i jednocześnie krytyczny, korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz mediów cyfrowych. Pozwala to na osiągnięcie celów, związanych z pracą, nauką, a także wypoczynkiem.

    Dlatego też nowoczesny proces dydaktyczny opiera się w dużej mierze na kształtowaniu właśnie tych kompetencji. Wspomniane umiejętności są rozwijane już od najmłodszych lat i kontynuowane na każdym etapie edukacyjnym. Żeby uczenie się i nauczanie były efektywne, wszyscy nauczyciele powinni zapoznać się z następującymi obszarami kompetencji cyfrowych:

    • Informacja – czyli wyszukiwanie, przechowywanie, porządkowanie i analizowanie informacji cyfrowych
    • Komunikacja – komunikowanie się za pomocą narzędzi online, z uwzględnieniem prywatności, bezpieczeństwa i etykiety
    • Bezpieczeństwo w Internecie – właściwe zarządzanie ochroną osobistą, ochroną danych, ochroną tożsamości cyfrowej
    • Rozwiązywanie problemów – identyfikacja potrzeb i zasobów cyfrowych, twórcze wykorzystanie technologii
    • Tworzenie treści – tworzenie i edycja nowych treści

    Proponowany program szkolenia

    1. Wprowadzenie
      • Omówienie kluczowych kompetencji cyfrowych, czyli umiejętność korzystania z informacji i danych, komunikowanie się
      • Umiejętność korzystania z mediów, tworzenie treści cyfrowych, bezpieczeństwo, własność intelektualna
    2. Bezpieczna nauka online
      • Jak dbać o własne bezpieczeństwo w cyfrowym świecie – prezentacja standardów bezpieczeństwa
      • Prezentacja narzędzi i aplikacji do zabezpieczenia sieci, np. filtry w przeglądarkach
      • Programy antywirusowe
      • Kontrola treści
      • Czas przed ekranem
    3. Sprzęt i aplikacje, służące uatrakcyjnieniu lekcji
      • Tworzenie własnych materiałów dydaktycznych poprzez:
      • Quizy i ćwiczenia online
      • Aplikacje do wyświetlania treści
      • Grafika i film w pracy nauczyciela
      • Wirtualne książki
      • Aplikacje 3D
      • Interaktywne lekcji
      • Komiks na lekcji
      • Lekcja na Google Earth
      • Aplikacja kalambury
      • Tworzenie fiszek, gier
      • Narzędzie do edycji grafiki
      • Narzędzie do prezentacji
      • Tworzenie puzzli online
      • Wirtualne tablice do gromadzenie zasobów
      • Chmury wyrazowe
      • Khan Academy Polska
    4. Nowoczesne technologie na lekcji
      • Jak wykorzystać smartfony podczas zajęć?
      • Smartfon, jako atrakcyjna pomoc dydaktyczna, o czym warto pamiętać, wykorzystując smartfon jako narzędzie dydaktyczne?

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Kierunki polityki oświatowej Cyfrowy imigrant, czy tubylec? Jak kształtować umiejętności cyfrowe u nauczycieli i uczniów
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z