Budowanie zespołu nauczycielskiego
O szkoleniu
Sukcesu nie odnosi się w pojedynkę – tylko sprawnie funkcjonujący zespół jest w stanie „przenosić góry”!
Ani możliwości finansowe, ani rozwiązania technologiczne, ani nawet innowacje, nie decydują o sukcesie szkoły w takim stopniu, jak właśnie skuteczna współpraca. Szkoła, której społeczność podąża w jednym, wspólnym kierunku, osiągnie wytyczone cele, nawet mimo zewnętrznych przeszkód.
Zapraszamy na szkolenie, które pozwoli na praktyczne poznanie sposobów budowania skutecznych zespołów nauczycieli, określania ich potrzeb, poznawania metod oddziaływania na zespół i jego wzmacniania.
Proponowany program szkolenia
- Cztery etapy budowania zespołu. Zapobieganie problemom w pracy zespołu:
- Mechanizmy pracy zespołowej
- Obserwacja działań zespołu
- Role w zespole
- Określanie potrzeb zespołu, sposoby oddziaływania na poszczególnych etapach
- Rola lidera, wspieranie członków zespołu, określenie przez Uczestników, na jakim etapie rozwoju grupy znajduje się ich własny zespół
- Określenie przeszkód w budowaniu skutecznego zespołu, co zrobić, by udało się zbudować zgrany zespół, zapobieganie konfliktom praca nad zadaniem, unikanie rywalizacji
- Komunikacja w zespole
- Znaczenie komunikacji w funkcjonowaniu zespołu
- Komunikacja na poszczególnych etapach realizacji zadań w zespole
- Monitorowanie zadań w aspekcie skutecznej komunikacji w zespole
- Zasady prowadzenia efektywnych spotkań grupowych
- Zebrania i spotkania podsumowujące pracę w zespole
- Prowadzenie i uczestniczenie w dyskusji
- Przemawiania do grupy-prezentacja własnego zdania
- Motywowanie i inspirowanie członków zespołu
- Co nas motywuje, a co demotywuje?
- Inspirowanie i motywowanie członków zespołu
- Rozmowa jako element motywujący
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami