O szkoleniu

Praca w zawodzie nauczyciela, to z jednej strony nieustanna konieczność mierzenia się z kolejnymi wyzwaniami – zmieniającymi się przepisami, problemami wychowawczymi, konfliktami, egzaminami, kontrolami, a z drugiej oczywista, wydawałoby się, potrzeba odczuwania satysfakcji, sukcesów, radości z realizacji swojego powołania.

Jak pogodzić te różne spojrzenia na codzienność pracy w szkole? Jak zbudować wewnętrzną siłę, która będzie emanować na uczniów? Jak odnaleźć w sobie te cechy, które wyróżniają charyzmatycznych pedagogów? Jak wreszcie robić to, do czego obliguje nas poczucie obowiązku – wywierać realny wpływ na przyszłość naszych wychowanków?

Proponowane szkolenie pozwoli na rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, poznanie siebie, zdobycie i poszerzenie kompetencji komunikacyjnych. W jego trakcie nauczyciele będą mieli okazję wzmocnić poczucie własnej wartości, spojrzeć na swoją pracę z nieco odmiennej perspektywy, dostrzec swoje mocne strony i docenić perspektywy, jakie otwiera asertywność.

Proponowany program szkolenia

  1. Podstawy teoretyczne: asertywność, konflikt, zachowania w sytuacjach konfliktowych
    • Co to jest asertywność?
    • Budowanie postawy asertywnej
    • Zachowanie asertywne w relacji do zachowania agresywnego i uległego
    • Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych
  2. Podstawowe zasady prowadzenia rozmów
    • Mówienie i słuchanie – prawidłowe odczytywanie intencji informacji nadawcy
    • Rozróżnianie faktów i interpretacji w rozmowie
    • Zniekształcenia w komunikacji werbalnej
    • Technika języka wpływu
    • Język „szakala” i język „żyrafy” czyli komunikacja „bez przemocy”
  3. Prowadzenie mediacji, metody rozwiązywania sytuacji konfliktowych
    • Znaczenie słuchania – zasady aktywnego słuchania
    • Blokady komunikacyjne
    • Znaczenie pytań w komunikacji
    • Korzyści z zadawania pytań\
    • życie parafrazy jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
    • Problemy w prowadzeniu rozmów
  4. Ćwiczenie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów – warsztaty
    • Asertywny sposób docenienia
    • Wyrażanie własnych opinii i przekonań, próśb i oczekiwań
    • Skuteczna odmowa
    • Odpowiedź na krytykę i atak
    • Wyrażanie niezadowolenia
    • Obrona własnych granic i łagodzenie konfliktów
  5. Podsumowanie szkolenia
    • Omówienie i odniesienie do bieżących problemów
    • Podsumowanie korzyści z asertywności w pracy
    • Zaplanowanie wprowadzenia w życie asertywnych zachowań
    • Dyskusja

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Relacje w szkole i przedszkolu

    Prawo do stawiania granic – asertywność w pracy nauczyciela

    O szkoleniu

    Praca w zawodzie nauczyciela, to z jednej strony nieustanna konieczność mierzenia się z kolejnymi wyzwaniami – zmieniającymi się przepisami, problemami wychowawczymi, konfliktami, egzaminami, kontrolami, a z drugiej oczywista, wydawałoby się, potrzeba odczuwania satysfakcji, sukcesów, radości z realizacji swojego powołania.

    Jak pogodzić te różne spojrzenia na codzienność pracy w szkole? Jak zbudować wewnętrzną siłę, która będzie emanować na uczniów? Jak odnaleźć w sobie te cechy, które wyróżniają charyzmatycznych pedagogów? Jak wreszcie robić to, do czego obliguje nas poczucie obowiązku – wywierać realny wpływ na przyszłość naszych wychowanków?

    Proponowane szkolenie pozwoli na rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, poznanie siebie, zdobycie i poszerzenie kompetencji komunikacyjnych. W jego trakcie nauczyciele będą mieli okazję wzmocnić poczucie własnej wartości, spojrzeć na swoją pracę z nieco odmiennej perspektywy, dostrzec swoje mocne strony i docenić perspektywy, jakie otwiera asertywność.

    Proponowany program szkolenia

    1. Podstawy teoretyczne: asertywność, konflikt, zachowania w sytuacjach konfliktowych
      • Co to jest asertywność?
      • Budowanie postawy asertywnej
      • Zachowanie asertywne w relacji do zachowania agresywnego i uległego
      • Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych
    2. Podstawowe zasady prowadzenia rozmów
      • Mówienie i słuchanie – prawidłowe odczytywanie intencji informacji nadawcy
      • Rozróżnianie faktów i interpretacji w rozmowie
      • Zniekształcenia w komunikacji werbalnej
      • Technika języka wpływu
      • Język „szakala” i język „żyrafy” czyli komunikacja „bez przemocy”
    3. Prowadzenie mediacji, metody rozwiązywania sytuacji konfliktowych
      • Znaczenie słuchania – zasady aktywnego słuchania
      • Blokady komunikacyjne
      • Znaczenie pytań w komunikacji
      • Korzyści z zadawania pytań\
      • życie parafrazy jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
      • Problemy w prowadzeniu rozmów
    4. Ćwiczenie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów – warsztaty
      • Asertywny sposób docenienia
      • Wyrażanie własnych opinii i przekonań, próśb i oczekiwań
      • Skuteczna odmowa
      • Odpowiedź na krytykę i atak
      • Wyrażanie niezadowolenia
      • Obrona własnych granic i łagodzenie konfliktów
    5. Podsumowanie szkolenia
      • Omówienie i odniesienie do bieżących problemów
      • Podsumowanie korzyści z asertywności w pracy
      • Zaplanowanie wprowadzenia w życie asertywnych zachowań
      • Dyskusja

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Relacje w szkole i przedszkolu Prawo do stawiania granic – asertywność w pracy nauczyciela
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z