Zakończenie awansu zawodowego nauczyciela w roku szkolnym 2022/23
FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY
Od zmian w awansie zawodowym mija rok szkolny, zatem czas na profesjonalne podsumowywanie awansu – i nowego i starego. Jak się nie pogubić? Jakie dokumenty powinny być w szkole, a jakie powinien nauczyciel przekazać razem z wnioskiem?
Jak przygotować nauczycieli, żeby spokojnie i kompetentnie przedstawili siebie oraz szkołę przed komisjami kwalifikacyjnymi lub egzaminacyjnym, żeby bez problemu otrzymali kolejny stopień awansu?
Jak zorganizować zajęcia otwarte nauczyciela początkującego i spotkanie komisji zewnętrznej. Jak sprawnie merytorycznie i rzeczowo poprowadzić rozmowę po obserwowanych zajęciach?
Zapraszamy po gotowe wzory dokumentów, w tym arkusz obserwacji zajęć, dyspozycje do omawiania lekcji, przykładową opinię o przeprowadzonych zajęciach, przykładowe oceny pracy nauczycieli w nowym awansie i przykładowe oceny dorobku nauczycieli kontraktowych i mianowanych w starej ścieżce awansu.
Program szkolenia:
1. Regulacje prawne w awansie zawodowym, w tym przepisy przejściowe
- Regulacje prawne dotyczące awansu zawodowego nauczyciela w Karcie Nauczyciela
- Sposoby postępowania w sytuacjach szczególnych – przepisy przejściowe, pozwalające na kontynuację „starej” ścieżki awansu zawodowego
2. Zakończenie roku szkolnego 2022/23 dla nauczycieli początkujących w awansie zawodowym na stopień n-la mianowanego – nowy awans
Nauczyciele początkujący po pierwszym roku przygotowania do zawodu:
- Oobowiązki nauczyciela w trakcie przygotowania do zawodu
- Podsumowanie pracy nauczycieli początkujących i mentorów (arkusz kontroli realizacji zadań n-la początkującego i mentora po pierwszym roku pracy)
- Ocena pracy nauczyciela początkującego przy zmianie miejsca pracy
Nauczyciele początkujący po zaliczeniu dotychczasowego zatrudnienia w szkole – w drugim, trzecim i czwartym roku przygotowania do zawodu
- Kryteria obserwacji zajęć otwartych
- Arkusz obserwacji zajęć otwartych
- Dyspozycje do rozmowy po obserwacji zajęć w drugim i czwartym roku pracy
- Dokumentacja pracy komisji obserwującej zajęcia
- Przykładowe opinie o przeprowadzonych zajęciach
- Warunki nadania stopnia nauczyciela mianowanego
- Dokumentacja nauczyciela dołączana do wniosku o postępowanie egzaminacyjne na stopień n-la mianowanego
- Rola i zadania dyrektora w czasie przygotowania nauczyciela do zawodu
3. Zakończenie roku szkolnego 2022/23 dla nauczycieli kontraktowych w awansie zawodowym na stopień n-la mianowanego (stary awans)
Nauczyciele kontraktowi w trakcie stażu:
- Analiza zrealizowanych przez nauczyciela zadań zaplanowanych w planie rozwoju (arkusz kontroli realizacji zadań n-la kontraltowego i opiekuna stażu)
- Ocena dorobku zawodowego za okres zrealizowanego stażu dla nauczycieli zmieniających pracę
Nauczyciele kontraktowi – zakończenie stażu na n-la mianowanego
- Sprawozdanie z realizacji zadań w planie rozwoju
- Podsumowanie pracy opiekuna stażu (arkusz kontroli zadań opiekuna stażu)
- Przykładowe oceny dorobku nauczyciela kontraktowego
- Warunki nadania stopnia nauczyciela mianowanego w starym awansie
- Dokumentacja nauczyciela dołączana do wniosku o postępowanie egzaminacyjne na stopień n-la mianowanego w starym awansie
- Analiza realizacji wymagań niezbędnych oraz profesjonalny sposób ich zaprezentowania przed komisją egzaminacyjną, z wyakcentowaniem mocnych stron pracy szkoły
4. Zakończenie roku szkolnego 2022/23 dla nauczycieli mianowanych w awansie zawodowym na stopień n-la dyplomowanego (stary i nowy awans)
Nauczyciele mianowani w trakcie stażu – stary awans:
- Sprawozdanie z realizacji zadań w planie rozwoju
- Przykładowe oceny dorobku nauczyciela mianowanego
- Warunki nadania stopnia nauczyciela dyplomowanego w starym awansie
- Dokumentacja nauczyciela dołączana do wniosku o postępowanie kwalifikacyjne
- Analiza realizacji wymagań niezbędnych oraz profesjonalny sposób ich zaprezentowania przed komisją kwalifikacyjną, z wyakcentowaniem mocnych stron pracy szkoły
Nauczyciele mianowani – zakończenie awansu na nauczyciela dyplomowanego – nowy awans, bez stażu:
– ocena pracy z ostatnich 3 lat – przykładowe karty oceny,
– warunki nadania stopnia nauczyciela dyplomowanego w nowym awansie;
– dokumentacja nauczyciela dołączana do wniosku o postępowanie kwalifikacyjne;
– analiza realizacji wymagań niezbędnych oraz profesjonalny sposób ich zaprezentowania przed komisją kwalifikacyjną
WAŻNE INFORMACJE:
- Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru przekazujemy dzień przed szkoleniem
- Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy
- Po wypełnieniu pól nastąpi przekierowanie do okna, w którym będzie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat, za pomocą którego można się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami
- Po szkoleniu, na adres mailowy podany w zgłoszeniu, zostanie wysłany link do materiałów, przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz faktura
Prowadzący: Marzena Siejewicz
Edukatorka – absolwentka ministerialnego kursu nadającego kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalny trener, ekspertka w zakresie ewaluacji, członek zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek (studia podyplomowe w zakresie nadzoru i ewaluacji), specjalista w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD, ekspert w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultant ds. normy ISO – prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”, posiada 15-letnie doświadczenie na stanowisku dyrektora gimnazjum i zespołu szkół ponadgimnazjalnych, wieloletni doradca metodyczny. Od 10 lat związana z Centrum Rozwoju Edukacji A-Z – przeszkoliła tysiące dyrektorów i nauczycieli.
Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji
