Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce oświatowej
FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w ostatnim czasie staje się coraz większym wyzwaniem. Najpierw zadania te musiały uwzględniać skutki pandemii, jakie nadal są widoczne wśród uczniów, a obecnie dołączyły do nich problemy, wynikające z konfliktu zbrojnego w Ukrainie oraz pojawienia się licznej grupy uczniów cudzoziemskich, nie znających języka polskiego, obarczonych traumą wojennych doświadczeń.
Na proponowanym szkoleniu metodą analizy „case study” przeanalizujemy, jak skutecznie udzielać pomocy PPP w aktualnej sytuacji. Udostępnimy przykładowe dokumenty: indywidualną teczkę ucznia – co powinna zawierać?, WOFU i IPET. Odpowiemy także na pytania uczestników i stworzymy model efektywnego systemu wsparcia.
Program szkolenia:
1. Prawo oświatowe a obowiązki dyrektora w zakresie organizowania i udzielania PPP – przykłady, analiza przypadku
- Regulacje prawne pomocy psychologiczno-pedagogicznej, istota pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Zadanie w grupach – ćwiczenie diagnostyczne, którego celem jest ocena własnych doświadczeń, związanych z organizacją pomocy psychologiczno – pedagogicznej – omówienie i wnioski
2. Prawo oświatowe a obowiązki specjalistów, wychowawców i nauczycieli w zakresie organizowania i udzielania PPP
- Przykłady, analiza przypadku
3. System udzielania PPP – w ramach bieżącej pracy z uczniem – określenie zakresu, przykłady realizacji
- Praca zespołu, budowanie WOFU
- Ćwiczenie: Analiza przypadku
- Spotkanie zespołu
- Przygotowanie dokumentacji
4. System udzielania PPP – w ramach bieżącej pracy z uczniem – określenie zakresu, przykłady realizacji, nowe formy ppp
- Indywidualna ścieżka edukacyjna
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
- Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się i inne
5. System udzielania PPP – ewaluacja- przykłady jej przeprowadzania, analiza pod kątem wniosków do realizacji
- Prezentacja dobrych praktyk
- Ćwiczenie: Analiza przypadku przygotowanie dokumentacji, wnioski do realizacji
6. Kompleksowe działanie – formy i sposoby współpracy z rodzicami, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi placówkami edukacyjnymi działającymi na rzecz dziecka
- Film: wywiad z uczniem ze ASD (autoryzowany przez rodziców, zgoda na publikację) /materiał własny edukatora/
- Ćwiczenie: Analiza przypadku
- Spotkanie zespołu
- Przygotowanie dokumentacji, formułowanie wniosków
- Budowanie sieci wsparcia
6. Podsumowanie spotkania – ewaluacja
WAŻNE INFORMACJE:
- Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru przekazujemy dzień przed szkoleniem
- Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy
- Po wypełnieniu pól nastąpi przekierowanie do okna, w którym będzie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat, za pomocą którego można się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami
- Po szkoleniu, na adres mailowy podany w zgłoszeniu, zostanie wysłany link do materiałów, przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz faktura
Prowadzący: Beata Szynalska-Skarżyńska
Psycholożka, nauczycielka, edukatorka, ekspertka edukacji. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu edukacji seksualnej, następnie studia podyplomowe z poradnictwa rodzinnego. W roku 1989 wzięła udział w tworzeniu eksperymentalnej, pierwszej szkoły integracyjnej w Polsce. Przez wiele lat pracowała w szkolnictwie specjalnym oraz w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym (1994-2002), gdzie pełniła funkcje doradcy metodycznego. Od 2005 roku czynnie współpracuje z fundacjami „Niezwykłe dzieci”, „Vademecum”, które wspierają dzieci i dorosłych z Zespołem Aspergera, autyzmem, depresją i innymi zaburzeniami. Realizowała liczne projekty i innowacje pedagogiczne, m.in. Debaty szkolne, Przedsiębiorczość, czy Zespół młodzieżowych doradców.
Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji
