Te straszne testy – zbędne obciążenie, czy skuteczna metoda?
Szkolenie online
FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY
→ Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru otrzymasz dzień przed szkoleniem.
→ Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy.
→ Po wypełnieniu pól zostaniesz przekierowany do okna w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat za pomocą którego możesz się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami.
→ Po szkoleniu otrzymasz link do materiałów przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz fakturę.
Te straszne testy – zbędne obciążenie, czy skuteczna metoda? Czyli jak efektywnie uczyć, oceniać i projektować pracę własną uczniów
Pandemia COVID-19 sprawiła, że dotychczasowe metody nauczania wymagają weryfikacji. Niezbędna też okazała się zmiana sposobu myślenia o sprawdzaniu i ocenianiu wiedzy uczniów. Dlatego przygotowaliśmy szkolenie, oparte na badaniach psychologii kognitywnej, podczas którego uczestnicy poznają praktyczne wskazówki, w jaki sposób wykorzystać aktualną wiedzę naukową zarówno do prowadzenia zajęć online, jak i w pracach domowych oraz monitorowaniu stopnia opanowania przez uczniów podstawy programowej. W trakcie seminarium odczarujemy cieszące się złą sławą testy, a także pokażemy efektywne techniki ich stosowania. Podczas webinarium zostaną omówione:
- Wyzwania zdalnej edukacji, w kontekście najpopularniejszych metod nauczania
- Skuteczne sposoby oceniania postępów uczniów w edukacji zdalnej
- Praktyczne metody testowania formatywnego i retrival practive do wykorzystania zarówno podczas zajęć, jaki i w pracach domowych.
Program szkolenia:
I. Wyzwania zdalnej edukacji
- Edukacja zdalna wymaga całkowicie innego podejścia nauczyciela do kontroli i stymulowania aktywności uczniów. W trakcie krótkiego wstępu omówimy kluczowe elementy decydujące o efektywności zdalnej edukacji.
II. Ocenianie w edukacji zdalnej
- Ocenianie w edukacji zdalnej wymaga rewizji dotychczasowego podejścia. Standardowe formy klasówek i testów nie sprawdzą się, ze względu na brak możliwości skontrolowania samodzielności pracy ucznia. Możliwe jest jednak, znacznie skuteczniejsze i przynoszące długofalowe efekty, ocenianie formatywne.
III. Praktyczne narzędzia testowania formatywnego i retrieval practive
- Ostatnim elementem szkolenia będzie uporządkowanie wiedzy i zaprezentowanie narzędzi, służących do konstruowania testów i prac domowych, które skutecznie stymulują uczniów do systematycznej pracy.
Prowadzący:
dr hab. Maciej Jakubowski
Ekonomista i socjolog, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, były wiceminister edukacji (2012-2014). Wcześniej pracował w zespole zarządzającym badaniem PISA w siedzibie OECD w Paryżu. Współpracował jako konsultant z Bankiem Światowym oraz UNDP.Prowadził badania na University of Pittsburgh w USA, Ludwig Maximilian University w Niemczech oraz European University Institute we Włoszech.
Jest współtwórcą metody edukacyjnej wartości dodanej w Polsce, autorem i współautorem kilku książek, kilkudziesięciu raportów badawczych oraz artykułów naukowych. W pracy naukowej zajmował się przede wszystkim analizą wpływu zmian w polityce edukacyjnej na postępy uczniów.
dr Tomasz Gajderowicz
Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Katedrze Makroekonomii i Teorii Handlu Zagranicznego Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, konsultant Banku Światowego, ekspert w Ośrodku Badań Rynku Pracy UW. Uczestniczył w licznych projektach dotyczących badań preferencji wobec kształcenia i podejmowania pracy i oraz sposobów stymulowania oferowania określonego wysiłku w obu tych obszarach.
Specjalizuje się w implementacji nowoczesnych metod mikroekonometrycznych do analizy wewnętrznej i zewnętrznej motywacji w kształceniu i pracy zawodowej. Obszar badawczy, w którym jest autorem nowatorskich rozwiązań metodologicznych i publikacji obejmuje procesy akumulacji oraz wykorzystania w gospodarce (utylizacji) kapitału ludzkiego, a więc obszar styku sektora edukacji oraz rynku pracy.