fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Zadania i kwalifikacje pedagoga/psychologa w placówce oświatowej po zmianach od 1 września

Praca psychologa/pedagoga w szkole/przedszkolu, w kontekście skutków pandemii i wojny w Ukrainie, nabiera innego charakteru. Zmieniły się potrzeby i kondycja psychiczna uczniów. Coraz większą wagę przywiązuje się do terapeutycznych form pracy specjalistów w szkole oraz ich kompetencji. Konieczne jest położenie większego nacisku na pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkołach.

Z takiego założenia wyszedł ustawodawca, proponując zmiany w zakresie zatrudniania specjalistów.

Proponujemy szkolenie dla dyrektorów, pedagogów, psychologów, podczas którego zostaną przedstawione najnowsze zmiany oraz praktyczne sposoby ich wdrożenia w pracę szkoły.


FORMULARZ REJESTRACJI ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY


Program szkolenia:

 

1. Aktualne zadania pedagoga i psychologa w przedszkolu/szkole w świetle zapisów prawa oświatowego – diagnoza funkcjonalna, wsparcie terapeutyczne uczniów, rodziców i nauczycieli, działania interwencyjne

 

2. Zatrudnianie specjalistów: kwalifikacje, zakres obowiązków, ocena pracy – zmiany w nowym roku szkolnym

 

3. Planowanie, organizowanie, dokumentowanie – zadania wynikające z roli specjalisty w kontekście udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu/szkole

 

4. Ważne zadanie – wspomaganie nauczycieli w budowaniu i realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego

 

5. Skutki kryzysu wielopłaszczyznowego (pandemia, sytuacja ekonomiczna, geopolityczna i in.), czyli jak pracować z dziećmi, doświadczającymi lęku, depresji i chronicznego stresu

 

6. Współpraca z rodzicami – trudny obszar. Wykorzystanie strategii edukacyjnych, profilaktycznych, informacyjnych. Jak sobie radzić w sytuacjach trudnych i konfliktowych?

 

7. Praca z klasą. Uczeń cudzoziemski – nie „obcy” ale inny. Scenariusze zajęć integracyjnych prowadzonych przez psychologa/pedagoga

 

8. Jak unieść to wszystko czyli pamiętajmy o sobie – wzajemne działanie, pomoc koleżeńska, spotkania superwizyjne

 

9. Refleksje, pytania, dyskusja

 


WAŻNE INFORMACJE:

 

  1. Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru przekazujemy dzień przed szkoleniem
  2. Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy
  3. Po wypełnieniu pól nastąpi przekierowanie do okna, w którym będzie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat, za pomocą którego można się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami
  4. Po szkoleniu, na adres mailowy podany w zgłoszeniu, zostanie wysłany link do materiałów, przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz faktura

Prowadzący: Beata Szynalska-Skarżyńska

Psycholożka, nauczycielka, edukatorka, ekspertka edukacji. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu edukacji seksualnej, następnie studia podyplomowe z poradnictwa rodzinnego. W roku 1989 wzięła udział w tworzeniu eksperymentalnej, pierwszej szkoły integracyjnej w Polsce. Przez wiele lat pracowała w szkolnictwie specjalnym oraz w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym (1994-2002), gdzie pełniła funkcje doradcy metodycznego. Od 2005 roku czynnie współpracuje z fundacjami „Niezwykłe dzieci”, „Vademecum”, które wspierają dzieci i dorosłych z Zespołem Aspergera, autyzmem, depresją i innymi zaburzeniami. Realizowała liczne projekty i innowacje pedagogiczne, m.in. Debaty szkolne, Przedsiębiorczość, czy Zespół młodzieżowych doradców.

Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji

Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email