fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Program wychowawczo-profilaktyczny

Konstruowanie programu wychowawczo-profilaktycznego w roku szkolnym 2021/2022, zgodnego z aktualnymi kierunkami polityki oświatowej, potrzebami placówki oraz dostosowanego do aktualnej sytuacji epidemicznej

 

Program wychowawczo-profilaktyczny tworzony jest po to, aby wspomagać rozwój indywidualny ucznia, zgodnie z jego możliwościami, kształtować aprobowane społecznie zachowania, korygować te zachowania, które wymagają poprawy i zapobiegać/likwidować zagrożenia. (za Z. Gaś)

W tym roku szkolnym dobrze skonstruowany, a następnie realizowany program wychowawczo-profilaktyczny, powinien niwelować negatywne skutki pandemii, natomiast uczniowie powinni zostać objęci szerokoprofilowym wsparciem, z zakresu profilaktyki problemów psychospołecznych wynikających z obecnej sytuacji.

Program szkolenia:

1. Nowe wyzwania wychowawczo-profilaktyczne w związku z pandemią COVID-19

2. Tworzenie narzędzi diagnozy pracy szkoły w obszarze wychowania i profilaktyki

3. Diagnoza potrzeb i problemów – czynników chroniących i czynników ryzyka

4. Podstawy prawne konstruowania programu wychowawczo-profilaktycznego

5. Zasoby i ograniczenia, czyli diagnoza potrzeb rozwojowych i problemów szkoły, uwzględniająca skutki pandemii

6. Konstruowanie programu wychowawczo-profilaktycznego krok po kroku: treści, formy, realizacja zadań


WAŻNE INFORMACJE:

1. Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia on-line. Link do webinaru otrzymasz dzień przed szkoleniem
2. Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy
3. Po wypełnieniu pól zostaniesz przekierowany do okna w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat za pomocą którego możesz się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami
4. Po szkoleniu otrzymasz link do materiałów przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz fakturę

Prowadzący: Beata Szynalska-Skarżyńska

Beata Szynalska-Skarżyńska – psycholożka, nauczycielka, edukatorka, ekspertka edukacji. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu edukacji seksualnej, następnie studia podyplomowe z poradnictwa rodzinnego. W roku 1989 wzięła udział w tworzeniu eksperymentalnej, pierwszej szkoły integracyjnej w Polsce. Przez wiele lat pracowała w szkolnictwie specjalnym oraz w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym (1994-2002), gdzie pełniła funkcje doradcy metodycznego. Od 2005 roku czynnie współpracuje z fundacjami „Niezwykłe dzieci”, „Vademecum”, które wspierają dzieci i dorosłych z Zespołem Aspergera, autyzmem, depresją i innymi zaburzeniami. Realizowała liczne projekty i innowacje pedagogiczne, m.in. Debaty szkolne, Przedsiębiorczość, czy Zespół młodzieżowych doradców.

Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji

Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email