fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Nadzór pedagogiczny i organizacja pracy w roku szkolnym 2022/23 – SZKOŁY


FORMULARZ REJESTRACJI ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY


Jak co roku zapraszamy na sierpniowe szkolenia, których celem będzie kompleksowe omówienie zmian w organizacji pracy szkół w roku szkolnym 2022/2023, zaprojektowanie procesów zarządzania, kształcenia i wychowania, a także opracowanie planu nadzoru pedagogicznego i sposobu realizacji kierunków polityki oświatowej państwa.

Uczestnicy zajęć otrzymają również obszerny pakiet gotowych wzorów dokumentów (z uwzględnieniem uwag z pisma MEiN, dotyczącego odbiurokratyzowania pracy szkoły), dzięki którym planowanie nadchodzącego roku szkolnego przebiegnie szybko i sprawnie, m.in.: plan nadzoru, wnioski z nadzoru oraz sprawozdania z ubiegłego roku szkolnego,  narzędzia do  kontroli oraz obserwacji działań szkoły, plan sierpniowego spotkania rady i sierpniowych uchwał, roczny  plan pracy szkoły oraz przykładowe plany zespołów nauczycielskich stałych i zadaniowych.


Program szkolenia:

 

1. Przepisy prawa, związane ze zmianami w roku szkolnym 2022/23

 

  • Zmiany w prawie od września 2022 roku

 


2. Zaplanowanie pracy szkoły w obszarze zarządzania strategicznego i bieżącego w roku 2022/23, w tym roczny plan pracy szkoły

 

  • Krótkie omówienie kompetencji przyszłości, które powinna kształtować współczesna szkoła (współpraca, myślenie krytyczne, kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów, przedsiębiorczość, doskonalenie siebie – stały rozwój, elastyczność i adaptacja do zmieniających się warunków)
  • Włączenie kompetencji przyszłości do planu strategicznego rozwoju szkoły
  • Włączenie kompetencji przyszłości i kierunków polityki oświatowej państwa w roczny plan pracy szkoły
  • Przedstawienie przykładowego strategicznego i rocznego planu pracy szkoły

 


3. Zaplanowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2022/2023

 

Omówienie form nadzoru i dokumentacji obowiązującej w nadzorze:

 

  • Kontrola zgodności działania szkoły z przepisami prawa i narzędzia tej kontroli
  • Kontrola przebiegu i efektów procesów kształcenia i wychowania oraz narzędzia tej kontroli
  • Wspomaganie
  • Przykładowe arkusze obserwacji kontrolno – oceniającej i wspomagającej
  • Planowanie planu nadzoru z uwzględnieniem kierunków polityki oświatowej państwa
  • Przykładowy plan nadzoru z narzędziami
  • Sprawozdanie z nadzoru z poprzedniego roku szkolnego i przykładowe wnioski z nadzoru dotyczące wszystkich kierunków polityki oświatowej państwa

 


4. Zaplanowanie pracy szkoły w obszarze: kształcenie – realizacja podstawy programowej

 

  • Zadania i odpowiedzialność nauczycieli
  • Planowanie pracy nauczyciela w zakresie odpowiedzialności za realizację podstawy programowej
  • Planowanie pracy zespołów przedmiotowych
  • Przedstawienie przykładowego planu pracy zespołu
  • Harmonogram diagnoz edukacyjnych

 


5. Zaplanowanie pracy szkoły w obszarze: wychowanie – profilaktyka

 

  • Program wychowawczo-profilaktyczny i oczekiwane przez MEiN modyfikacje, dotyczące wprowadzenia na stałe treści profilaktycznych związanych z covidem i sytuacją wojny za wschodzie Europy
  • Zadania wychowawców, planowanie pracy wychowawczej i przykładowe plany wychowawców klas

 


6. Sierpniowe spotkanie z radą pedagogiczną

 

  • Plan spotkania
  • Kompetencje Rady pedagogicznej, które należy uruchomić na początku roku szkolnego
  • Uchwały rady pedagogicznej
  • Prezentacja, do wykorzystania w czasie rady sierpniowej

 


Nadzór pedagogiczny i organizacja pracy szkoły cieszy się ogromnym zainteresowaniem
Dyrektorów w całej Polsce. Serdecznie zapraszamy do rezerwacji miejsc już teraz!


WAŻNE INFORMACJE:

1. Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia on-line. Link do webinaru otrzymasz dzień przed szkoleniem;
2. Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy;
3. Po wypełnieniu pól zostaniesz przekierowany do okna w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat za pomocą którego możesz się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami;
4. Po szkoleniu otrzymasz link do materiałów przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz fakturę.

Prowadzący: Marzena Siejewicz

Edukatorka – absolwentka ministerialnego kursu kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalna trenerka, ekspertka w zakresie ewaluacji, członkini zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek (studia podyplomowe w zakresie nadzoru i ewaluacji), specjalistka w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD, ekspertka w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultantka ds. normy ISO – prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły  oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”, posiada 15-letnie doświadczenie na stanowisku dyrektora gimnazjum i zespołu szkół ponadgimnazjalnych, wieloletnia doradczyni metodyczna. Jako wykładowczyni Centrum Rozwoju Edukacji A-Z przeszkoliła tysiące dyrektorów i nauczycieli.

Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji

Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email