Nadzór pedagogiczny i organizacja pracy w roku szkolnym 2022/23 – SZKOŁY
FORMULARZ REJESTRACJI ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY
Jak co roku zapraszamy na sierpniowe szkolenia, których celem będzie kompleksowe omówienie zmian w organizacji pracy szkół w roku szkolnym 2022/2023, zaprojektowanie procesów zarządzania, kształcenia i wychowania, a także opracowanie planu nadzoru pedagogicznego i sposobu realizacji kierunków polityki oświatowej państwa.
Uczestnicy zajęć otrzymają również obszerny pakiet gotowych wzorów dokumentów (z uwzględnieniem uwag z pisma MEiN, dotyczącego odbiurokratyzowania pracy szkoły), dzięki którym planowanie nadchodzącego roku szkolnego przebiegnie szybko i sprawnie, m.in.: plan nadzoru, wnioski z nadzoru oraz sprawozdania z ubiegłego roku szkolnego, narzędzia do kontroli oraz obserwacji działań szkoły, plan sierpniowego spotkania rady i sierpniowych uchwał, roczny plan pracy szkoły oraz przykładowe plany zespołów nauczycielskich stałych i zadaniowych.
Program szkolenia:
1. Przepisy prawa, związane ze zmianami w roku szkolnym 2022/23
- Zmiany w prawie od września 2022 roku
2. Zaplanowanie pracy szkoły w obszarze zarządzania strategicznego i bieżącego w roku 2022/23, w tym roczny plan pracy szkoły
- Krótkie omówienie kompetencji przyszłości, które powinna kształtować współczesna szkoła (współpraca, myślenie krytyczne, kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów, przedsiębiorczość, doskonalenie siebie – stały rozwój, elastyczność i adaptacja do zmieniających się warunków)
- Włączenie kompetencji przyszłości do planu strategicznego rozwoju szkoły
- Włączenie kompetencji przyszłości i kierunków polityki oświatowej państwa w roczny plan pracy szkoły
- Przedstawienie przykładowego strategicznego i rocznego planu pracy szkoły
3. Zaplanowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2022/2023
Omówienie form nadzoru i dokumentacji obowiązującej w nadzorze:
- Kontrola zgodności działania szkoły z przepisami prawa i narzędzia tej kontroli
- Kontrola przebiegu i efektów procesów kształcenia i wychowania oraz narzędzia tej kontroli
- Wspomaganie
- Przykładowe arkusze obserwacji kontrolno – oceniającej i wspomagającej
- Planowanie planu nadzoru z uwzględnieniem kierunków polityki oświatowej państwa
- Przykładowy plan nadzoru z narzędziami
- Sprawozdanie z nadzoru z poprzedniego roku szkolnego i przykładowe wnioski z nadzoru dotyczące wszystkich kierunków polityki oświatowej państwa
4. Zaplanowanie pracy szkoły w obszarze: kształcenie – realizacja podstawy programowej
- Zadania i odpowiedzialność nauczycieli
- Planowanie pracy nauczyciela w zakresie odpowiedzialności za realizację podstawy programowej
- Planowanie pracy zespołów przedmiotowych
- Przedstawienie przykładowego planu pracy zespołu
- Harmonogram diagnoz edukacyjnych
5. Zaplanowanie pracy szkoły w obszarze: wychowanie – profilaktyka
- Program wychowawczo-profilaktyczny i oczekiwane przez MEiN modyfikacje, dotyczące wprowadzenia na stałe treści profilaktycznych związanych z covidem i sytuacją wojny za wschodzie Europy
- Zadania wychowawców, planowanie pracy wychowawczej i przykładowe plany wychowawców klas
6. Sierpniowe spotkanie z radą pedagogiczną
- Plan spotkania
- Kompetencje Rady pedagogicznej, które należy uruchomić na początku roku szkolnego
- Uchwały rady pedagogicznej
- Prezentacja, do wykorzystania w czasie rady sierpniowej
Nadzór pedagogiczny i organizacja pracy szkoły cieszy się ogromnym zainteresowaniem
Dyrektorów w całej Polsce. Serdecznie zapraszamy do rezerwacji miejsc już teraz!
WAŻNE INFORMACJE:
1. Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia on-line. Link do webinaru otrzymasz dzień przed szkoleniem;
2. Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy;
3. Po wypełnieniu pól zostaniesz przekierowany do okna w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat za pomocą którego możesz się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami;
4. Po szkoleniu otrzymasz link do materiałów przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz fakturę.
Prowadzący: Marzena Siejewicz
Edukatorka – absolwentka ministerialnego kursu kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalna trenerka, ekspertka w zakresie ewaluacji, członkini zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek (studia podyplomowe w zakresie nadzoru i ewaluacji), specjalistka w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD, ekspertka w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultantka ds. normy ISO – prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”, posiada 15-letnie doświadczenie na stanowisku dyrektora gimnazjum i zespołu szkół ponadgimnazjalnych, wieloletnia doradczyni metodyczna. Jako wykładowczyni Centrum Rozwoju Edukacji A-Z przeszkoliła tysiące dyrektorów i nauczycieli.
Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji
