fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Konstruowanie programu wychowawczo-profilaktycznego w roku szkolnym 2022/2023

W nadchodzącym, nowym roku szkolnym 2022/2023 całą społeczność szkolną czekają wyjątkowo trudne wyzwania. Nie uporaliśmy się jeszcze z negatywnymi skutkami pandemii, a z dnia na dzień musimy nauczyć się pracować w cieniu konfliktu zbrojnego.  Oprócz trudności edukacyjnych, związanych z pracą z dziećmi nieposługującymi się językiem polskim, przyjdzie nam zmierzyć się ze skutkami traumy wojennej, a także problemami polskich uczniów, którym poczucie zagrożenia i niepewności jutra towarzyszą każdego dnia. Znane nam tylko z historii straszne wydarzenia, stają się doświadczeniem, dotykającym nas wszystkich. Dlatego dobrze skonstruowany, a następnie realizowany program wychowawczo-profilaktyczny, powinien uwzględniać nowe obszary pracy. Uczniowie powinni zostać objęci szerokoprofilowym wsparciem z zakresu profilaktyki problemów psychospołecznych, wynikającym z obecnej sytuacji nawarstwiających się kryzysów – społecznego, epidemicznego, geopolitycznego i ekonomicznego.

 


FORMULARZ REJESTRACJI ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY


Program szkolenia:

 

  1. Nowe wyzwania wychowawczo-profilaktyczne, w związku z wojną w Ukrainie oraz skutkami pandemii

  1. Tworzenie narzędzi diagnozy pracy szkoły, w obszarze wychowania i profilaktyki

  1. Diagnoza potrzeb i problemów – czynników chroniących i czynników ryzyka

  1. Podstawy prawne konstruowania programu wychowawczo-profilaktycznego

  1. Zasoby i ograniczenia, czyli diagnoza potrzeb rozwojowych i problemów szkoły, uwzględniająca skutki pandemii

  1. Konstruowanie programu wychowawczo-profilaktycznego krok po kroku: treści, forma, realizacja zadań


WAŻNE INFORMACJE:

 

  1. Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru przekazujemy dzień przed szkoleniem
  2. Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy
  3. Po wypełnieniu pól nastąpi przekierowanie do okna, w którym będzie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat, za pomocą którego można się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami
  4. Po szkoleniu, na adres mailowy podany w zgłoszeniu, zostanie wysłany link do materiałów, przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz faktura

Prowadzący: Beata Szynalska-Skarżyńska

Psycholożka, nauczycielka, edukatorka, ekspertka edukacji. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu edukacji seksualnej, następnie studia podyplomowe z poradnictwa rodzinnego. W roku 1989 wzięła udział w tworzeniu eksperymentalnej, pierwszej szkoły integracyjnej w Polsce. Przez wiele lat pracowała w szkolnictwie specjalnym oraz w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym (1994-2002), gdzie pełniła funkcje doradcy metodycznego. Od 2005 roku czynnie współpracuje z fundacjami „Niezwykłe dzieci”, „Vademecum”, które wspierają dzieci i dorosłych z Zespołem Aspergera, autyzmem, depresją i innymi zaburzeniami. Realizowała liczne projekty i innowacje pedagogiczne, m.in. Debaty szkolne, Przedsiębiorczość, czy Zespół młodzieżowych doradców.

Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji

Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email