Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – praktyczne rozwiązania
FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY
Ocenianie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym to obszar pracy nauczyciela budzący sporo wątpliwości. Wielu z nas zastanawia się, czy stawiane uczniom z opinią, czy orzeczeniem oceny są zgodne z jego rzeczywistymi możliwościami? Inni pytają: jak ocenić ucznia, który mimo dużego wkładu pracy i zaangażowania nie robi postępów?
Zapraszamy na szkolenie, podczas którego zostaną omówione możliwe sposoby oceniania, uwzględniające zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów, a także wzory sprawdzianów i prac domowych z przykładowych przedmiotów – języka polskiego, matematyki, historii, biologii i wychowania fizycznego. Propozycje są oparte na doświadczeniach w pracy wielu nauczycieli oraz aktualnych przepisach prawa.
Program:
1. Podstawy prawne oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
2. Analiza wymagań edukacyjnych oraz przykładowych programów nauczania (z języka polskiego, matematyki, historii, biologii i wychowania fizycznego), dostosowanych do indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia
3. Ocenianie uczniów:
- Z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- Ze spektrum autyzmu
- Z dysleksją, dyskalkulią, z zaburzeniami przetwarzania słuchowego
- O obniżonych możliwościach intelektualnych
- Analiza przypadku: formy sprawdzianów, kart pracy do oceny, analiza ocen bieżących
- Zagrożonych niedostosowaniem społecznym – przykłady.
- Ocenianie uczniów z afazją i innymi zaburzeniami rozwoju
- Ocenianie uczniów z zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi
- Ocenianie uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami
4. Najczęstsze mity, dotyczące oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
5. Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk
WAŻNE INFORMACJE:
- Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru przekazujemy dzień przed szkoleniem
- Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy
- Po wypełnieniu pól nastąpi przekierowanie do okna, w którym będzie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat, za pomocą którego można się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami
- Po szkoleniu, na adres mailowy podany w zgłoszeniu, zostanie wysłany link do materiałów, przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz faktura
Prowadzący: Beata Szynalska-Skarżyńska
Psycholożka, nauczycielka, edukatorka, ekspertka edukacji. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu edukacji seksualnej, następnie studia podyplomowe z poradnictwa rodzinnego. W roku 1989 wzięła udział w tworzeniu eksperymentalnej, pierwszej szkoły integracyjnej w Polsce. Przez wiele lat pracowała w szkolnictwie specjalnym oraz w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym (1994-2002), gdzie pełniła funkcje doradcy metodycznego. Od 2005 roku czynnie współpracuje z fundacjami „Niezwykłe dzieci”, „Vademecum”, które wspierają dzieci i dorosłych z Zespołem Aspergera, autyzmem, depresją i innymi zaburzeniami. Realizowała liczne projekty i innowacje pedagogiczne, m.in. Debaty szkolne, Przedsiębiorczość czy Zespół młodzieżowych doradców.
Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji
