Archiwizacja i instrukcja kancelaryjna w szkole i placówce oświatowej
FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY
Zapraszamy na szkolenie, podczas którego Uczestnicy:
- Poznają zasady tworzenia instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej
- Przeanalizują aktualne przepisy prawne w zakresie gromadzenia, rejestrowania i prowadzenia dokumentacji
- Poznają zasady brakowania dokumentacji
- Zyskają wiedzę o najczęstszych błędach popełnianych przy prowadzeniu dokumentacji
Program szkolenia:
1. Podstawa prawna
- Omówienie przepisów prawnych, dotyczących prowadzenia dokumentacji:
– Ustawa
– Rozporządzenie
– Zarządzenie
2. Obieg dokumentacji w szkole/przedszkolu
- Systemy kancelaryjne
- Bezdziennikowy system zarządzania dokumentami
- System tradycyjny (papierowy, wspomagany urządzeniami informatycznymi)
- System elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD)
- Podział dokumentacji
- Spis spraw
- Znak sprawy
- Rzeczowy wykaz akt
- Przekazywanie dokumentacji do składnicy akt
- Czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym i z wykorzystaniem elektronicznego zarządzania dokumentami
- Przekazywanie dokumentacji do składnicy akt
3. Zasady prowadzenia składnicy akt
- Organizacja i zadania składnicy akt
- Lokal składnicy akt
- Przyjmowanie dokumentacji do składnicy akt
- Przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji
- Wycofanie dokumentów ze składni akt
- Wypożyczanie dokumentów ze składnicy akt
- Przeprowadzanie skontrum dokumentacji znajdującej się w składnicy akt
- Sprawozdanie z działalności składnicy akt
- Postepowanie z dokumentacja w razie likwidacji szkoły lub jej przekształcenia
4. Brakowanie dokumentacji
- Powołanie zespołu do brakowania akt
- Dokumentacja związana z brakowaniem akt
- Przekwalifikowanie dokumentacji przez archiwum państwowe
- Brakowanie akt po uzyskaniu zgody archiwum państwowego
WAŻNE INFORMACJE:
- Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru przekazujemy dzień przed szkoleniem
- Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy
- Po wypełnieniu pól nastąpi przekierowanie do okna, w którym będzie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat, za pomocą którego można się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami
- Po szkoleniu, na adres mailowy podany w zgłoszeniu, zostanie wysłany link do materiałów, przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz faktura
Prowadzący: Renata Gorzkowska-Mikołajczyk
Specjalistka w zakresie prawa oświatowego; wieloletnia edukatorka A-Z, wykładowczyni Uniwersytetu Warszawskiego na studiach podyplomowych z Zarządzanie Oświatą. Swoje doświadczenie wyniosła z pracy na stanowisku dyrektora warszawskich szkół oraz z pracy w samorządzie.
Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji
