fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Archiwizacja i instrukcja kancelaryjna w szkole i placówce oświatowej w 2022 r.

 

Zapraszamy na szkolenie, podczas którego Uczestnicy:

 

  • Poznają zasady tworzenia instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej
  • Przeanalizują aktualne przepisy prawne w zakresie gromadzenia, rejestrowania i prowadzenia dokumentacji
  • Poznają zasady brakowania dokumentacji
  • Zyskają wiedzę o najczęstszych błędach popełnianych przy prowadzeniu dokumentacji

FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY


Program szkolenia:

 

1. Podstawa prawna

 

  • Omówienie przepisów prawnych, dotyczących prowadzenia dokumentacji:
    – Ustawa
    – Rozporządzenie
    – Zarządzenie

 

2. Obieg dokumentacji w szkole/przedszkolu

 

  • Systemy kancelaryjne
  • Bezdziennikowy system zarządzania dokumentami
  • System tradycyjny (papierowy, wspomagany urządzeniami informatycznymi)
  • System elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD)
  • Podział dokumentacji
  • Spis spraw
  • Znak sprawy
  • Rzeczowy wykaz akt
  • Przekazywanie dokumentacji do składnicy akt
  • Czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym i z wykorzystaniem elektronicznego zarządzania dokumentami
  • Przekazywanie dokumentacji do składnicy akt

 

3. Zasady prowadzenia składnicy akt

 

  • Organizacja i zadania składnicy akt
  • Lokal składnicy akt
  • Przyjmowanie dokumentacji do składnicy akt
  • Przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji
  • Wycofanie dokumentów ze składni akt
  • Wypożyczanie dokumentów ze składnicy akt
  • Przeprowadzanie skontrum dokumentacji znajdującej się w składnicy akt
  • Sprawozdanie z działalności składnicy akt
  • Postepowanie z dokumentacja w razie likwidacji szkoły lub jej przekształcenia

 

4. Brakowanie dokumentacji

 

  • Powołanie zespołu do brakowania akt
  • Dokumentacja związana z brakowaniem akt
  • Przekwalifikowanie dokumentacji przez archiwum państwowe
  • Brakowanie akt po uzyskaniu zgody archiwum państwowego

WAŻNE INFORMACJE:

 

  1. Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru przekazujemy dzień przed szkoleniem
  2. Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy
  3. Po wypełnieniu pól nastąpi przekierowanie do okna, w którym będzie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat, za pomocą którego można się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami
  4. Po szkoleniu, na adres mailowy podany w zgłoszeniu, zostanie wysłany link do materiałów, przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz faktura

Prowadzący: Renata Gorzkowska-Mikołajczyk

Specjalistka w zakresie prawa oświatowego; wieloletnia edukatorka A-Z, wykładowczyni Uniwersytetu Warszawskiego na studiach podyplomowych z Zarządzanie Oświatą. Swoje doświadczenie wyniosła z pracy na stanowisku dyrektora warszawskich szkół oraz z pracy w samorządzie.

Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji

Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email