fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Archiwizacja i instrukcja kancelaryjna w szkole i placówce oświatowej w 2021 r.

Szkolenie online


FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY


→ Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru otrzymasz dzień przed szkoleniem.
→ Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy.
→ Po wypełnieniu pól zostaniesz przekierowany do okna w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat za pomocą którego możesz się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami.
→ Po szkoleniu otrzymasz link do materiałów przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz fakturę.


1 stycznia 2020 r. weszło w życie Zarządzenie Ministra Aktywów Państwowych z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego (Dz. U. z 2020 r. poz. 164), zmieniające dotychczasowe zasady prowadzenia dokumentacji, również w szkołach i placówkach oświatowych.

Zapraszamy na szkolenie, podczas którego Uczestnicy:

  • Poznają nowe zasady tworzenia instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej
  • Przeanalizują aktualne przepisy prawne w zakresie gromadzenia, rejestrowania i prowadzenia dokumentacji
  • Poznają zasady brakowania dokumentacji
  • Zyskają wiedzę o najczęstszych błędach popełnianych przy prowadzeniu dokumentacji

Program szkolenia:

I. Podstawa prawna  

  • Omówienie przepisów prawnych, dotyczących prowadzenia dokumentacji:
    – Ustawa
    – Rozporządzenie
    – Zarządzenie

II. Obieg dokumentacji w szkole/przedszkolu 

  • Systemy kancelaryjne
  • Bezdziennikowy system zarządzania dokumentami
  • System tradycyjny (papierowy, wspomagany urządzeniami informatycznymi)
  • System elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD)
  • Podział dokumentacji
  • Spis spraw
  • Znak sprawy
  • Rzeczowy wykaz akt
  • Przekazywanie dokumentacji do składnicy akt
  • Czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym i z wykorzystaniem elektronicznego zarządzania dokumentami
  • Przekazywanie dokumentacji do składnicy akt

III. Zasady prowadzenia składnicy akt 

  • Organizacja i zadania składnicy akt
  • Lokal składnicy akt
  • Przyjmowanie dokumentacji do składnicy akt
  • Przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji
  • Wycofanie dokumentów ze składni akt
  • Wypożyczanie dokumentów ze składnicy akt
  • Przeprowadzanie skontrum dokumentacji znajdującej się w składnicy akt
  • Sprawozdanie z działalności składnicy akt
  • Postepowanie z dokumentacja w razie likwidacji szkoły lub jej przekształcenia

IV. Brakowanie dokumentacji 

  • Powołanie zespołu do brakowania akt
  • Dokumentacja związana z brakowaniem akt
  • Przekwalifikowanie dokumentacji przez archiwum państwowe
  • Brakowanie akt po uzyskaniu zgody archiwum państwowego

Prowadzący: Renata Gorzkowska-Mikołajczyk

praktyk, specjalistka w sprawach prawa oświatowego; wieloletni edukator, wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego (studia podyplomowe Zarządzanie Oświatą); wcześniej wieloletni dyrektor szkół warszawskich.

Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji

Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email