Awans zawodowy nauczyciela początkującego w drugim roku pracy
Od zmian w awansie zawodowym mija rok. W drugim roku dyrektorów czeka organizacja zajęć przy komisji oceniającej zajęcia i ocena pracy nauczyciela początkującego. Jak zorganizować zajęcia otwarte nauczyciela początkującego i spotkanie komisji zewnętrznej. Jak sprawnie merytorycznie i rzeczowo poprowadzić rozmowę po obserwowanych zajęciach? Jak ocenić pracę nauczyciel, który pracuje dopiero rok?
Czas na profesjonalne przygotowanie się do tych zadań – wspólne obejrzenie lekcji – ocenę zajęć, przeprowadzenie rozmowy z nauczycielem po obserwacji, analizę kryteriów oceny pracy nauczyciela, właściwe wypełnienie karty oceny pracy. Zapraszam na spotkanie
Zapraszamy po gotowe wzory dokumentów, w tym arkusz obserwacji zajęć, dyspozycje do omawiania lekcji, przykładową opinię o przeprowadzonych zajęciach, przykładową ocenę pracy nauczycieli.
FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY
Program szkolenia:
1. Regulacje prawne w awansie zawodowym, w tym przepisy przejściowe
- Regulacje prawne dotyczące awansu zawodowego nauczyciela w Karcie Nauczyciela
- Sposoby postępowania w sytuacjach szczególnych – przepisy przejściowe pozwalające na kontynuację „starej” ścieżki awansu zawodowego)
2. Zadania nauczyciela i mentora w drugim roku pracy
Nauczyciele początkujący po pierwszym roku przygotowania do zawodu:
- Obowiązki nauczyciela w trakcie przygotowania do zawodu
- Podsumowanie pracy nauczycieli początkujących
- Obowiązki i zadania
- Kryteria obserwacji zajęć otwartych
- Arkusz obserwacji zajęć otwartych
- Dyspozycje do rozmowy po obserwacji
- Dokumentacja pracy komisji obserwującej zajęcia
- Rola mentora mentorów w pierwszym i drugim roku pracy nauczyciela początkującego (arkusz kontroli realizacji zadań n-la początkującego i mentora po pierwszym roku pracy)
- Udział mentora w komisji obserwującej zajęcia
- Przykładowe opinie o przeprowadzonych zajęciach
2. Rola i zadania dyrektora w czasie przygotowania nauczyciela do zawodu w drugim roku pracy nauczyciela początkującego
- Ustalenie terminów zajęć otwartych i oceny pracy
- Zapoznanie się z kryteriami oceny zajęć
- Przygotowanie arkusza obserwacji zajęć
- Przygotowanie dyspozycji do rozmowy po obserwacji
- Powołanie komisji do obserwacji zajęć
- Dokumentacja obserwacji zajęć otwartych
- Procedura oceny pracy nauczyciela
- Wypełnianie arkusza oceny pracy nauczyciela
3. Przedmiot obserwacji (kryteria obserwacji przy awansie oraz przy ocenie pracy nauczyciela)
- Wartość merytoryczna zajęć (jak ją oceniać, jak ją obserwować?)
- Wartość metodyczna zajęć (efektywne metody pracy na zajęciach, efektywne formy pracy, poprawność stosowanych metod i form pracy)
- Właściwa struktura zajęć
- Cele i kryteria
- Indywidualizacja
- Wykorzystanie czasu na zajęciach lekcyjnych
- Rozliczenie realizacji celów
- Odtwarzanie z pamięci – jako konieczność efektywnego procesu uczenia
4. Obserwacja nagranej lekcji (całość zajęć)
- Arkusz obserwacji, dane w obserwacji
- Obserwacja nagranych zajęć w całości
- Analiza zapisów dotyczących nagranych zajęć
- Formułowanie wniosków i rekomendacji
5. Redagowanie i udzielanie informacji zwrotnych po obserwacji nagranych zajęć
- Tworzenie informacji zwrotnej dla nauczyciela obserwowanych zajęć
- Wnioski i zalecenia po obserwacji zajęć
7. Ocena pracy nauczyciela początkującego
- Procedura oceny i dokumenty niezbędne do oceny pracy
- Analiza kryteriów oceny
- Przykłady dobrej praktyki w każdym kryterium
- Analiza przykładowych arkuszy oceny pracy
WAŻNE INFORMACJE:
- Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru przekazujemy dzień przed szkoleniem
- Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy
- Po wypełnieniu pól nastąpi przekierowanie do okna, w którym będzie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat, za pomocą którego można się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami
- Po szkoleniu, na adres mailowy podany w zgłoszeniu, zostanie wysłany link do materiałów, przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz faktura
Prowadzący: Marzena Siejewicz
Edukatorka, absolwentka ministerialnego kursu kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalna trenerka, ekspertka w zakresie ewaluacji, członkini zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek (studia podyplomowe w zakresie nadzoru i ewaluacji), specjalistka w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD, ekspertka w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultantka ds. normy ISO – prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”, posiada 15-letnie doświadczenie na stanowisku dyrektora gimnazjum i zespołu szkół ponadgimnazjalnych, wieloletnia doradczyni metodyczna.
Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji
