Efektywne metody edukacji zdalnej
Wystąpienie pandemii COVID-19 wywołało bezprecedensowy kryzys w edukacji. Zarówno szkoły i nauczyciele jak i rodzice i uczniowie nie byli gotowi na natychmiastowe przejście do edukacji zdalnej. W oferowanym szkoleniu prezentujemy, w oparciu o badania psychologii kognitywnej oraz praktyczne wskazówki dla nauczycieli, które pomogą im w podjęciu wyzwania, jakim jest edukacja zdalna. Szkolenie obejmuje:
- zasady organizacji zajęć zdalnych i stymulowanie aktywności uczniów,
- zasady dotyczące formy dostarczanych materiałów oraz
- omówienie skutecznych narzędzi wspomagających w edukacji zdalnej.
Program szkolenia:
I. Wyzwania zdalnej edukacji
- edukacja zdalna
- inne podejścia nauczyciela do kontroli i stymulowania aktywności uczniów.
- kluczowe elementy decydujące o efektywności zdalnej edukacji.
II. 12 zasad Mayer’a efektywnego zdalnego nauczania
- praktyczne zasady efektywnego zdalnego nauczania w zakresie zarówno samej organizacji zajęć jak i technicznej strony prezentacji materiału (poparte badaniami psychologii kognitywnej).
III. Praktyczne narzędzia testowania formatywnego i retrival practive
- uporządkowanie wiedzy i demonstracja narzędzi wspomagających edukację zdalną m.in. narzędzia do oceny formatywnej i powtarzania w odstępach.
Prowadzący:
dr hab. Maciej Jakubowski
Ekonomista i socjolog, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, były wiceminister edukacji (2012-2014). Wcześniej pracował w zespole zarządzającym badaniem PISA w siedzibie OECD w Paryżu. Współpracował jako konsultant z Bankiem Światowym oraz UNDP.Prowadził badania na University of Pittsburgh w USA, Ludwig Maximilian University w Niemczech oraz European University Institute we Włoszech.
Jest współtwórcą metody edukacyjnej wartości dodanej w Polsce, autorem i współautorem kilku książek, kilkudziesięciu raportów badawczych oraz artykułów naukowych. W pracy naukowej zajmował się przede wszystkim analizą wpływu zmian w polityce edukacyjnej na postępy uczniów.
dr Tomasz Gajderowicz
Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Katedrze Makroekonomii i Teorii Handlu Zagranicznego Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, konsultant Banku Światowego, ekspert w Ośrodku Badań Rynku Pracy UW. Uczestniczył w licznych projektach dotyczących badań preferencji wobec kształcenia i podejmowania pracy i oraz sposobów stymulowania oferowania określonego wysiłku w obu tych obszarach.
Specjalizuje się w implementacji nowoczesnych metod mikroekonometrycznych do analizy wewnętrznej i zewnętrznej motywacji w kształceniu i pracy zawodowej. Obszar badawczy, w którym jest autorem nowatorskich rozwiązań metodologicznych i publikacji obejmuje procesy akumulacji oraz wykorzystania w gospodarce (utylizacji) kapitału ludzkiego, a więc obszar styku sektora edukacji oraz rynku pracy.
Zamów szkolenie

Formularz
