Zaburzenia odżywiania u dzieci i młodzieży – jak je rozpoznawać i skutecznie pomagać uczniom?

O szkoleniu
Zaburzenia odżywiania, to coraz częstszy problem wśród dzieci i młodzieży, który może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych i psychicznych. Nauczyciele i wychowawcy pełnią kluczową rolę w jego wczesnym rozpoznawaniu i podejmowaniu odpowiednich działań.
Proponujemy praktyczne szkolenie, które pomoże kadrze pedagogicznej zdobyć wiedzę i umiejętności, niezbędne do wspierania uczniów, zmagających się z tym problemem. Dzięki interaktywnym modułom, analizie przypadków i konkretnym narzędziom, uczestnicy nauczą się skutecznie reagować oraz współpracować z rodzicami i specjalistami.
Proponowany program szkolenia
- Wprowadzenie do problematyki zaburzeń odżywiania
- Definicja i klasyfikacja zaburzeń odżywiania
- Skala problemu – dane statystyczne
- Rola szkoły i nauczycieli w profilaktyce
- Przyczyny i czynniki ryzyka
- Czynniki biologiczne, psychologiczne i społeczne
- Wpływ mediów i presji społecznej
- Związek zaburzeń odżywiania z innymi problemami psychicznymi
- Rozpoznawanie objawów i sygnałów ostrzegawczych
- Fizyczne, emocjonalne i behawioralne objawy
- Jak odróżnić niepokojące zachowania od typowych zmian rozwojowych?
- Studium przypadków – analiza konkretnych przykładów
- Wspieranie uczniów i podejmowanie działań interwencyjnych
- Jak prowadzić rozmowę z uczniem i jego rodzicami?
- Rola nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych
- Dobre praktyki w budowaniu zdrowych nawyków żywieniowych w szkole
- Współpraca i dostępne formy pomocy
- Kiedy kierować ucznia do specjalisty?
- Współpraca szkoły z psychologami, lekarzami i instytucjami wsparcia
- Podsumowanie i dyskusja
- Dyskusja
- Sesja pytań
- Podsumowanie
Dlaczego warto?
-
Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
-
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
-
Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
-
Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
-
Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami