Szkoła po edukacji zdalnej – działania naprawcze i wsparcie edukacyjno-wychowawcze
Dzisiejsza rzeczywistość, przepełniona niepokojem i niepewnością, ma ogromny wpływ na rozwój uczniów edukacyjny, emocjonalny i społeczny. W ogromnym tempie przybywa dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi, zwłaszcza tych, które przejawiają trudności w obszarze emocjonalnym: zaburzenia lękowe, objawy PTSD , ale również tych, które nie są w stanie sprostać wymaganiom edukacyjnym. Pogłębia się przepaść między tymi, którzy sami nie potrafią się uczyć, ga w domu nie mają pomocy, a tymi, których wspiera środowisko rodzinne. Pozostawieni sami sobie, często wyrzucani są na szkolny margines. Izolacja, spowodowana pandemią dodatkowo skomplikowała ich, i tak bardzo trudne, położenie. Z myślą o takich uczniach proponujemy Państwu udział w webinarze, podczas którego pokażemy, krok po kroku, jak efektywnie ich wspierać, korzystając z dostępnych możliwości technicznych. Zaprezentujemy także przykłady pracy z takimi uczniami, przeanalizujemy scenariusze zajęć, uwzględniające reintegrację klasy, sprzyjające budowaniu pozytywnego klimatu szkoły i wzmacnianiu poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów.
Program szkolenia:
1. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów
2. Zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19
3. Syndrom dziecka po pandemii – nowa kategoria uczniów obejmowanych pomocą psychologiczno-pedagogiczną
4. Wzmacnianie pozytywnego klimatu szkoły oraz poczucia bezpieczeństwa uczniów
5. Narzędzia i zasoby cyberprzestrzeni – zagrożenia wirtualnego świata albo cyfrowa równowaga i roztropność
6. Rekomendacje dla placówki w zakresie budowania systemu wsparcia i pomocy dostosowane do warunków postpandemicznej rzeczywistości
Zamów szkolenie

Formularz
