Wspieranie rozwoju dziecka, w zakresie umiejętności matematycznych w przedszkolu
Na podstawie badań z zakresu efektów nauczania okazało się, że umiejętności matematyczne są zbyt słabo rozwijane i kształcone na poszczególnych etapach edukacyjnych, co potwierdzają niskie wyniki, osiągane przez uczniów na egzaminach zewnętrznych. Skuteczne nauczanie matematyki w przedszkolu, to często duże wyzwanie dla nauczycieli, gdyż predyspozycje dzieci do rozumienia treści abstrakcyjnych są jeszcze, w dużej mierze, niewykształcone. Dlatego tak ważne jest, aby nauczać matematyki zgodnie z możliwościami rozwojowymi dzieci na danym etapie, co podkreśla w licznych pracach prof. E. Gruszczyk-Kolczyńska.
Jak uczyć 3-, 4-, 5-, 6-latki matematyki, aby prawidłowo rozwijać ich umiejętności? Jak właściwie organizować proces nauczania, w zakresie liczenia, rachowania, orientacji przestrzennej, klasyfikacji, mierzenia, ważenia i eksperymentowania? Jak uczyć nie tylko podczas zaplanowanych zajęć w sali, ale też na dworze, w lesie, w parku, podczas posiłków, czy codziennych higienicznych czynności?
Program szkolenia:
-
Poznanie predyspozycji, możliwości i potrzeb dzieci, związanych z rozumowaniem matematycznym
-
Omówienie form aktywności dzieci, sprzyjających rozwojowi myślenia matematycznego – praktyczne przykłady
-
Aktywność ruchowa i zabawy, kształtujące myślenie matematyczne u dzieci
-
Manipulacja i jej wielkie znaczenie w rozwoju rozumowanie matematycznego (szczególna rola zabaw konstrukcyjnych, itp.) – praktyczne przykłady
-
Rola spostrzegania, orientacji przestrzennej i uwagi w zabawach, a rozumowanie matematyczne (ocena odległości, wysokości, wielkości, zależności przestrzennych itp.) – przykłady zabaw
-
Mierzenie, ważenie i eksperymentowanie – jak pokierować procesem nauczania, aby zadania z treścią były łatwe do rozwiązania?
-
Emocje i motywacja, a zdolność do pokonywania trudności, związanych z nauką matematyki
-
Rodzice i ich oddziaływanie na kształtowanie myślenia matematycznego
Zamów szkolenie

Formularz
