Radosne działanie, to mózgu rozwijanie – przygoda dzieci w wieku przedszkolnym z kreatywną przestrzenią
Naturalną cechą dziecka jest ciekawość, chęć poznawania otaczającego świata, eksploracji i eksperymentowania. Opierając się na założeniach m.in pedagoga Arno Sterna, badacza spontanicznej twórczości dzieci, proponujemy nauczycielom warsztaty, w trakcie których zaprezentujemy przykłady zabaw, wolnych od ocen, nie podlegających osądom i wpływom dorosłych.
Dzieci często tworzą z przeświadczeniem, że za chwilę zostaną ocenione. W rzeczywistości jednak twórcze działanie powinno służyć wyłącznie zabawie i nie powinno podlegać żadnym osądom. Tylko wtedy dziecko może sformułować to, dla czego nie znajduje innego środka wyrazu. W ten sposób rozwija swoje możliwości, wyobraźnię, a inhibitory kreatywnego myślenia nie wpływają na jego naturalną aktywność.
Program szkolenia:
-
Gdzie mieszka ciekawość małego dziecka?
-
Pudła, pudełka, pudełeczka – podążać za dziecięcymi inspiracjami
-
„Zabawa malarska” A. Sterna – sztalugi, farby i twórcza swoboda
-
Liczy się proces, nie końcowe dzieło. O roli zachęty w procesie tworzenia
-
Przykłady twórczego rozmachu – zajęcia, których scenariusze „piszą” same dzieci
Zamów szkolenie

Formularz
