Kreatywny przedszkolak – przedsiębiorczy dorosły. Dlaczego przedszkole decyduje o karierze edukacyjnej?
Plutarch
Dzieci w wieku przedszkolnym posiadają naturalną potrzebę eksploracji i doświadczania. Rozbudzony ośrodek ciekawości w mózgu potrafi pokonać instynktowny strach, byleby tylko wiedzieć! To nieustanne zadawanie pytań, niesforność, łamanie reguł jest trudne dla rodziców i nauczycieli, ale bywa zapowiedzią niezwykłego umysłu. Okazuje się, że ponad 90% dzieci ma w tym wieku ogromny potencjał, który z roku na rok traci swoją moc tworzenia. Utarte schematy socjalizacji pozbawiają zapału i chęci do kreowania.
Skoro już tyle wiemy o mózgu, może warto zmienić dotychczasowe, nieskuteczne modele nauczania, które z twórczym myśleniem niewiele miały wspólnego. Sama wiedza na ten temat nie wystarcza. Dla rozbudzenia kreatywności momentem krytycznym jest wiek przedszkolny. Dlatego proponujemy nauczycielom przedszkola aktywne szkolenie, wzbogacające ich warsztat pracy.
Program szkolenia:
-
Schemat + intuicja + wyobraźnia = kreatywność
-
Najważniejsze zadanie nauczyciela w przedszkolu – nie ograniczać, łamać konformizm, zachęcać do nowego
-
Inkubować pomysły, cenić olśnienie – ćwiczenia rozwijające wyobraźnię
-
Celebrować fantazję – ćwiczenia myślenia konwergencyjnego
-
Typy twórczych przedszkolaków – „Poszerzacze granic”, „Estetyczni organizatorzy”, „Wynalazcy”, „Rozbijacze granic”
-
Jakie komu aktywności, czyli o kreatywnym dostosowaniu. Ćwiczenia z zakresu selekcjonowania, oceniania dobrych koncepcji oraz łączenia i wzbogacania pomysłów.
Zamów szkolenie

Formularz
