Program wychowawczo-profilaktyczny
Program wychowawczo-profilaktyczny tworzony jest po to, aby wspomagać rozwój indywidualny ucznia, zgodnie z jego możliwościami, kształtować aprobowane społecznie zachowania, korygować te zachowania, które wymagają poprawy i zapobiegać/likwidować zagrożenia. (za Z. Gaś) W tym roku szkolnym dobrze skonstruowany, a następnie realizowany program wychowawczo-profilaktyczny, powinien niwelować negatywne skutki pandemii, a uczniowie zostać objęci szerokoprofilowym wsparciem z zakresu profilaktyki problemów psychospołecznych, wynikający z obecnej sytuacji.
Po szkoleniu uczestnicy:
- Znając podstawy prawne regulujące tworzenie programu wychowawczo – profilaktycznego, będą potrafili zdiagnozować środowisko wychowawcze i rozpoznać potencjalne zagrożenia.
- Będą potrafili skonstruować program wychowawczo – profilaktyczny dostosowany do zaleceń rządowych oraz GIS.
- Będą potrafili współpracować ze wszystkimi podmiotami życia szkolnego na rzecz wychowania i profilaktyki.
Uczestnicy szkolenia otrzymują przykładowe:
ANKIETY, ANALIZĘ DIAGNOZY ORAZ PROGRAM WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNY UWZGLĘDNIAJACY WSZYSTKIE CZTERY ASPEKTY ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH TJ.: WSPOMAGANIE, KORYGOWANIE, KSZTAŁTOWANIE I ZAPOBIEGANIE.
Program szkolenia:
- Nowe wyzwania wychowawczo – profilaktyczne w związku z pandemią COVID-19
- Tworzenie narzędzi diagnozy pracy szkoły w obszarze wychowania i profilaktyki
- Diagnoza potrzeb i problemów – czynników chroniących i czynników ryzyka
- Podstawy prawne konstruowania programu wychowawczo-profilaktycznego
- Zasoby i ograniczenia, czyli diagnoza potrzeb rozwojowych i problemów szkoły, uwzględniająca skutki pandemii
- Konstruowanie programu wychowawczo-profilaktycznego krok po kroku: treści, formy, realizacja zadań.
Zamów szkolenie

Formularz
